Search

انتخاب زبان



دیدار معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان

روز سه‌‌‌ شنبه مورخ 21 دی 1400 به مناسبت سال نو و میلاد عیسی مسیح دکتر یاسر احمد وند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراهی کارکنان اداره ادیان و فرق در سالن اجتماعات خلیفه گری با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران دیدار به عمل آوردند.

در این دیدار نایب رئیس شورای خلیفه گری واهه طارویان و عضو همان شورا آقای هایریک آقانیان، مدیر خلیفه گری زوریک کاراپتیان و مشاور مذهبی روابط عمومی کشیش گریگوریس نرسسیانس حضور داشتند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، پس از خوش آمد‌ گویی، حین بیاناتشان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نزدیک ترین دوست و همراه خلیفه‌گری ارامنه دانسته و بر این واقعیت تأکید کردند، که همکاری‌های دوجانبه تأثیر مثبتی بر یکپارچگی میهنمان ایران دارد . ایشان همچنین در ادامه سخنانشان فرمودند: این دید و بازدیدها در این ایام پربرکت گواهی زنده بر همبستگی ما با یکدیگر است. ایشان با تأکید بر نقش بسزای ایران در منطقه افزودند: ما نه تنها برای آبادانی و سعادت کشور دعا می کنیم، بلکه در همه جا و در همه مجامع بین‌المللی از حقوق ایران دفاع می کنیم.

اسقف اعظم در بخشی دیگر از سخنانشان به افرادی اشاره کردند که در داخل و خارج از کشور مقدسات ادیان را به سخره می گیرند و سعی در فروپاشی همزیستی ادیان دارند. وی افزود: متأسفانه افرادی نیز در ایران هستند، که بر اثر ناآگاهی و نادانی مطالبی توهین آمیز و نادرست درباره مسیح و مریم مقدس می نویسند، اما من به آنها توجهی نمی کنم، زیرا در اروپا نیز هستند افرادی، که به مسیحیت و مقدسات همه ادیان توهین می کنند و بر این مهم تأکید ورزیدند، که به عوامل تفرقه انگیز هیچ گاه توجه نکرده، بلکه در این روزهای مبارک تعهد خود را نسبت به یکدیگر و میهنمان تجدید می کنیم.

دکتر احمدوند نیز به نوبه خود ضمن تشکر از استقبال گرم انجام شده، سال نو و تولد عیسی مسیح را به ایشان و جمیع ارمنیان تبریک گفته و افزودند، که ارمنیان با فرهنگ غنی شان بخشی از ایران زیبا بوده و یکی از اجزای تشکیل دهنده تمدن و فرهنگ ایرانی هستند. وی در سخنان خود به همدلی و همکاری ارامنه و سایر ایرانیان در روزهای تلخ و شاد اشاره نمودند و بر این امر تأکید ورزیدند، که خاطرات جنگ ایران و رژیم بعثی به خاطرات جمعی پیروان ادیان و اقوام ساکن در ایران تبدیل شده است. وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کردند، که در آینده نزدیک به پیروی از عشق و صلح حضرت مسیح، جهان پر از صلح و دوستی خواهد شد. ایشان از خداوند متعال برای ارمنیان سلامتی، موفقیت، بهروزی و سعادت را خواستار شدند و ابراز امیدواری کردند، با توسعه روابط و همکاری های صمیمانه با جامعه ارمنی غنای فرهنگی جامعه ارمنی در کشور فراگیر شود.

آقای واهه طارویان نیز به نوبه خود ضمن خوش آمد‌ گویی به میهمان محترم از سوی شورای خلیفه‌گری مراتب تشکر خود را عرض نموده و ابراز امیدواری کردند با همکاری مشترک، علیرغم محدودیت ها، زمینه همکاری های متقابل بیش از هر زمانی، در آینده فراهم شود.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com