تبریک به مناسبت جشن نوروز

هموطنان عزیز

وظیفه خود می دانم فرارسیدن سال نو (نوروز) را تبریک و تهنیت عرض نموده و برایتان سلامتی، ایامی شاد و روزها و سالهایی سرشار از برکات و خیرات الهی آرزو نمایم.

تازگی، نو شدن و تلاش در این راستا پدیده هایی هستند که به زندگی معنا می بخشند.

به طبیعت خلق شده از سوی خداوند بنگریم، در این روزهای بهاری که طبیعت جهان را تازه و زیبا می کند و انسان با عشق و شادی وصف ناپذیر به طبیعت نو شده و درختان کم کم سبز شده می نگرد و خداوند را شکر و ثنا می گوید.

در مورد انسان نیز وضعیت به همین منوال است و انسان همیشه به نو شدن فرا خوانده شده است، زیرا با نو شدن انسان توانایی این را می یابد تا جهان و اطراف آن را از دیدگاهی جدید به نظاره بنشیند.
انسان برای اینکه با ذهن و توانایی تجدید شده عمل کند نیاز به نو شدن دارد. نو شدن روحانی یکی از ضروریات اساسی زندگی انسان است و به همین دلیل است که سراینده مزامیر می نویسد: "خدایا در من قلبی پاک قرار ده و روحی صالح را در من تجدید کن" 51 (50) 12-14. خداوند از طریق حزقیال نبی به قوم خود وعده می دهد: "من به شما قلبی تازه خواهم داد، روحی تازه در شما خواهم نهاد." انسان ها با داشتن قلب و ذهنی پاک می توانند با انجام خواست خداوند زندگی خداپسندانه داشته باشند.
مردم ایران به روایت تاریخ با پایبندی به اعتقادات دینی و ارزش های ملی و اخلاقی بی بدیل خود زیسته، کار کرده و به آفرینش پرداخته اند.

این ایام را به برادران و خواهران ایرانی خود و بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهوری، دولت ایشان و همه دست اندرکاران دستگاه های دولتی تبریک می گوییم. دعا می کنیم ایران عزیزمان با رهبری ایشان و اراده زوال ناپذیر ملت بتواند بر انواع سختی ها و چالش ها فائق آید.

عید نوروز بر همگان مبارک باد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران

19 مارس 2022
تهران