حضور رئیس محترم آموزش و پرورش منطقه 6 تهران در خلیفه گری ارامنه

روز سه شنبه مورخ 14 دی ماه 1400 جناب آقای دکتر نظریان ریاست محترم منطقه 6 آموزش و پرورش تهران به همراهی معاونت پرورشی جناب آقای کریمی، کارشناس مسئول حراست آقای حسینی و روابط عمومی منطقه سرکار خانم مبینی جهت تبریک سال نو مسیحی و میلاد عیسی مسیح با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و ریاست محترم شورای خلیفه گری ارامنه تهران جناب آقای مهندس نورایر آرامیانس در سالن اجتماعات خلیفه گری دیدار به عمل آوردند. در این دیدار سرکار خانم آنی مانوکیان مدیریت مدرسه دخترانه ارس و جناب آقای واهه بابایان مدیریت مدرسه پسرانه گوهر نیز حضور داشتند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در ابتدای جلسه از تشریف فرمایی آن مقام محترم ابراز خرسندی نموده و ابراز داشتند ما از بابت نظام و بلاخص وزارت آموزش و پرورش هیچ مشکلی در مدارس ارامنه نداریم و به همین علت این ایام را با خوشبینی تمام در کنار یکدیگر می گذرانیم. همچنین فرمودند که ایشان در این ایام دست دعا به درگاه باری تعالی بلند کرده و برای ایران و مقام معظم رهبری و دیگر خادمین این ملک آرامش، صلح و سلامتی مسئلت می دارند. جناب دکتر نظریان نیز با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت سال نو و میلاد عیسی مسیح در سخنانشان فرمودند از خداوند بزرگ متشکریم، که توفیق دیدار با جناب اسقف اعظم و دیگر همکارانشان را محقق ساخت. ایشان سپس به توصیف عیسی مسیح منادی صلح پرداخته و ابراز امیدواری نمودند، که در سراسر دنیا صلح و مهربانی برقرار شود. ایشان در ادامه سخنانشان هدف ظهور و تعلیمات انبیا را برقراری صلح و دوستی و بخشش بین ابنای بشر دانسته و فرمودند فلسفه خلقت انسان همان عبادت و آبادانی در دنیاست. ایشان در ادامه متذکر شدند، مدارس ارامنه مکانهایی اند که ضمن حضور در آنها احساس شعف و توان کرده و افزودند در حوزه حفظ و نگهداری و رشد و توسعه مدارس ارامنه آنچه در توانشان است بجا می آورند. همچنین بر این امر مهم تاکید ورزیند، که دانش آموزان با هم بودن را باید بیاموزند و احساس کنند که همه ما ایرانی هستیم و فرمودند یکی از راههای بهبود ساختارهای موجود در کشور مدارس هستند، مکانهایی که باعث پیشرفت و توسعه و اصلاح جامعه می شود، زیرا بعد از خانواده مدرسه رسالت خطیر انسان سازی را بر عهده گرفته است و یکی از شواهد این مدعا سرمایه گذاری کشورهای توسعه یافته بر نیروی انسانیشان می باشد و به همین علت شعار خود را دانش آموز ایرانی سرمایه ملی قرار دادند و تاکید ورزیدند که سرمایه انسانی ماندگارتر از نوع سرمایه مادی است. همچنین سرمایه گذاری دولت در مدارس و مجتمع های آموزشی را عامل کاهش بزهکاری و برقراری امنیت در کشور دانستند.

اسقف اعظم نیز در تائید فرمایشات ایشان فرمودند تربیت و پرورش نسل جدید را مهمترین و اساسی ترین راه اصلاح جامعه میشمارند. ایشان همچنین به کوروش کبیر اشاره نمودند که طبق کتاب مقدس به همه اقوام تحت امر خود آزادی دینی داده و خاطر نشان کردند ایشان از دوستان نزدیک پادشاه ارمنستان یرواند و فرزندشان تیگران بوده و این شاهدی راسخ بر روابط دیرینه این دو تمدند و به همین علت در تمامی کنفرانسهای بین المللی، ریشه های تاریخی روابط ایران و ارامنه را بعنوان گنجی جاودان یاد کرده و تاکید کردند که همه مردم ایران موظفند پاسدار این میراث مشترک باشند.

جناب آقای نظریان نیز بر حفظ هویت ملی و وطن دوستی تاکید نموده ، و آن را عامل توسعه کشور دانستند، زیرا به ظن ایشان انسان با هویت کسی که نسبت به انسانیت و ارزشهای انسانی و سرزمین خود غیرت داشته و در راستای بهبود کشور و جهان گام بر می دارد.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران