حضور اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، روز دوشنبه مورخ 13 دی ماه 1400، به همراهی اسقف ماکار آشگاریان مهمان ویژه خلیفه، کشیش گریگوریس نرسسیانس مشاور مذهبی روابط عمومی خلیفه گری ارامنه و کشیشان ارجمند هاگوپ کشیشیان و آریستاکیس شاهمیریانس در همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، با عنوان "مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز ادیان" که از سوی مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده بود حضور به عمل آوردند.

در این مراسم جناب آقای آرا شاهوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی، عضو شورای خلیفه گری ارامنه تهران جناب آقای هایکاز شیروانیان، نمایندگان مذهبی، سیاسی و اجتماعی دیگر اقوام و مذاهب رسمی کشور، به ویژه نمایندگان خانواده شهدای گرامی حضور داشتند. همایش با قرائت کتب آسمانی ادیان رسمی کشور آغاز به کار کرد.

اسقف اعظم در ابتدا مراتب تسلیت جاثلیق اعظم آرام اول را به پیشگاه مقام معظم رهبری و خانواده آن شهید اعلان داشته و سپس در معرفی شخصیت سردار دلها ایشان را، دلیرترین و دلاورترین سرباز نیروهای نظامی جمهوری اسلامی دانسته و با تأمل بر رشادتهایشان، وی را پیشگام صلح و آرامش در ایران و منطقه دانستند. ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود به توصیف وی پرداخته و از او به عنوان یک رزمنده شجاع و دلیر، و به همان اندازه مهربان، خیرخواه و انساندوست، یاد نمودند.

اسقف اعظم در میان سخنانشان همچنین به این نکته اشاره نمودند، که در روزهای مبارزه با داعش، جوانان ارمنی نیز در کنار نیروهای دولتی سوریه جنگیده و افتخار آشنایی با سردار قاسم سلیمانی را داشته اند. جوانان ارمنی رزمنده ای که همیشه از سردار سلیمانی به نیکویی یاد کرده و به یاد دارند که او چگونه با روحیه شجاع و مهارت های رزمی و بویژه درایت خود موفق به دفع حملات دشمن شده و موجبات آزادسازی شهر حلب را فراهم نمودند.
اسقف اعظم در پایان سخنانشان تأکید ورزیدند: تاریخ ایران از گذشته و حال گواه بر وجود قهرمانان و شهدای بسیاری است. یکی از بزرگترین قهرمانان تاریخ معاصر سردار قاسم سلیمانی است، که زندگی خود را فدای ارزشهای روحانی و باورهای ملت خود کرده و به میراثی جاودانه تبدیل شده است. قهرمانی که یاد و خاطره اش همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و همچنین در منطقه ماندگار خواهد بود، زیرا که او برای عدالت و حفظ حقوق بشر جانفشانی نموده است.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران