دیدار نیروهای ویژه از کلیساهای ارامنه بمناسبت سال نو و تولد عیسی مسیح

یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای ششم و هفتم دی ماه سالجاری با همراهی فرماندهی محترم و روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی آن نیرو به مناسبت سال نو میلادی و و تولد عیسی مسیح از کلیساهای مریم مقدس و سرکیس مقدس بازدید کردند، که مورد استقبال کشیش هاگوپ کشیشیان و کشیش گریکوریس نرسسیانس مشاور مذهبی روابط عمومی خلیفه گری ارامنه قرار گرفتند.

هر یک از پدران کلیسا به نوبه خود پس ازعرض خوشامد به مهمانان عالیقدر، به این نکته اشاره کردند که پیروان همه ادیان و اقوام در جمهوری اسلامی ایران با وجود اختلافات قومی و مذهبی زندگی صلح آمیز داشته و پرچمدار تفاهم و همیاری بودند، لذا کشور ایران در منطقه و در دنیا به عنوان نماد عشق و محبت متقابل شناخته شده است. کشیش گریگوریس نرسسیانس، در کلیسای سرکیس مقدس، در سخنانش بخاطر امنیت ایجاد شده در اعیاد ملی و مذهبی ارامنه از نیروی انتظامی تشکر نمود. ایشان همچنین به خدمات بی دریغ جامعه ارمنی در طی جنگ ایران و عراق اشاره کرد و تسریع نمود،شهدا و ایثارگران ارمنی، با هدف حفظ تمامیت ارضی کشور، با حضور در خط مقدم و نثار جان و سلامتیشان رشادتها آفریده و امنیت را برای هموطنان خود، به ارمغان آوردند. وی افزود: هیچ دشمن خارجی ای با دیدن این یکپارچگی ، هرگز جرأت تجاوز و تعدی به خاک مقدس وطنمان را نخواهد داشت. وی در پایان به این مهم اشاره کرد که آنچه جامعه ارمنی و دیگر مسیحیان را برای خدمات و فداکاری برانگیخت، فرمان جدیدی است که مسیح به ما داده است که می گوید هیچ محبتی بالاتر از آن نیست که کسی جان خود را برای دوستانش بدهد.

فرمانده نیروهای ویژه نیز به نوبه خود فرمودند، تضمین امنیت مردم بخصوص پیروان ادیان الهی والاترین مسئولتی است، که ایمان و دینشان از آنها توقع دارد. زیرا دین منادی محبت و نوع دوستی است.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران