شرکت نماینده اسقف اعظم در همایش مشارکت حد اکثری انتخابات و اقلیتهای دینی

پنجشنبه مورخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به دعوت کلیسای کاتولیک کلدانی ایران، دکتر خورشیدیان رئیس انجمن موبدان ایران، کشیش گریگوریس نرسسیانس نماینده اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران، حاخام حمامی لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان ایران و مار نرسی بنیامین اسقف کلیسای شرق آشوری و کشیش نینوس مقدس نیا مسئول کلیسای انجیلی آشوری، در همایش مشارکت حداکثری انتخابات و اقلیت‌های دینی حضور به عمل آورند.

در این همایش کشیش گریگوریس نرسسیانس با ابلاغ درود و سلام اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، به حضار محترم، با تشبیه ایران عزیز به خانه ای بزرگ، همه ساکنان آن را موظف به شرکت در امور مربوط به اداره آن دانست.
ایشان در طی سخنانشان گفتند: بی‌شک برای ادارهٔ هر خانه قوانینی از سوی اولیا و اجداد وضع‌شده، که کلاً شالوده و اساس و نحوه برخورد و رفتار و آداب‌ورسوم آن را شکل داده است.

حال برای انتقال و تعلیم این ارزش‌ها به دیگر اعضای خانواده اشخاصی نقشی را بر عهده می‌گیرند. اعضای ارشد خانواده، برادر و یا خواهر بزرگ‌تر به‌عنوان یاور پدر دیگر نقش‌ها را میان دیگر اعضای خانواده تقسیم می‌کنند.
برای اداره و رهبری یک خانواده بزرگ نیز می‌توان همین مقوله را با اندکی تفاوت در نظر گرفت. امری بس آشکار است، که برای اداره کشور و جلب نظرات آحاد مختلف، که هرکدام از آنها، سلیقه مشخص خود رادارند، تمهیداتی لازم است. از یونان باستان تا به امروز روش‌های متداول مردم‌سالاری باب بوده است.

در ایران با سعی و کوشش ملت عدالت‌خواه، با پیروزی انقلاب مشروطه، مملکت دارای مجلس شورای ملی شد. از مهم‌ترین ثمره‌های این نهاد، ملی شدن صنعت نفت به رهبری روحانی بیدار و مبارز آیت‌الله کاشانی و نخست‌وزیر وقت، دکتر مصدق بود، که توانست دست بیگانه را از گنجینه‌های سرزمینمان کوتاه کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و دیگر یارانشان، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برقرار شد. از ثمره‌های این نهضت بزرگ، انتخابات آزاد ریاست جمهوری و مجلس ین خبرگان و شورای اسلامی بود. ریاست‌جمهورانی چون شهید رجایی و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و دیگر برادران بزرگ‌تر، من جمله از رادمردانی بودند که مسئولیت خطیر ریاست جمهوری را بر عهده داشتند. مسئولینی که در طی هشت سال دفاع مقدس و محاصره اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی سکان جامعه را با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در دست داشته و آن را از میان موج‌های خروشان دریای سختی‌ها گذراندند.

ایشان در ادامه با مطرح نمودن این سؤال که، «آیا در صورت بروز مشکلات، می‌توان ولی خود را به حال خود رها کرد» تسریع کرد، در چنین مواقعی، بیشتر از هر موقعیتی، فرزندان خانواده احساس مسئولیت بیشتری باید نموده، و در تعیین سرنوشت خانوادهٔ خود سهیم باشند. همچنین افزودند، مردم غیور ایران، مسئولانه، با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری با دست افراشتن به درگاه باری‌تعالی، و با سعی و کوشش و هدایت الهی، گامی در جهت بهبود وضعیت مملکت بردارند.

ایشان در ادامه سخنانشان ایراد نمودند، هر فرد مسیحی برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی با شناختی که از کاندیداهای ارائه‌شده دارد، خود را مکلف می‌داند، با شرکت کردن در انتخابات مشارکت داشته باشد، زیرا انتخابات از عرصه‌های مشارکت‌های مردمی در اداره امور کشور است.

در پایان سخنانشان، خاطرنشان شدند، بنا بر تعالیم مسیحایی، هر مسیحی موظف است، در قبال خدمات و مزایایی که دریافت می‌کند، وظایف شهروندی خود را ادا نماید.

در پایان رهبران و نمایندگان اقلیت‌های دینی حاضر در این همایش با امضای بیانیه‌ای از ملّت شریف ایران و هم‌کیشان خود جهت حضور در انتخابات دعوت به عمل آوردند.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال