نامگذاری خیابانی در تهران به نام شهید آندرانیک مسیحی مگردیچیان با حضور شهردار تهران

سه شنبه ۱۶ دی ماه، طی مراسمی و با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران، خیابانی در منطقه شش تهران به نام شهید آندرانیک مسیحی مگردیچیان نامگذاری شد.

این مراسم با حضور آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی، نورایر آرامیانس رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران و اعضای آن شورا، شهردار و مسئولین شهرداری و زیباسازی منطقه شش تهران، مسئولین بنیاد شهید و جمعی از مردم منطقه صورت گرفت.

دکتر حناچی ضمن تبریک میلاد پیامبر صلح و دوستی و فرا رسیدن سال نو میلادی، نامگذاری خیابان ها و معابر را به نام شهدای دفاع مقدس، خصوصا شهدای اقلیت ها و جامعه ارامنه فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس دانست و گفت که این نامگذاری نیز یکی از این فعالیت های قابل تقدیر و شایسته است.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران نیز در خصوص اقدامات شهرداری این منطقه برای سال نو میلادی و توجه به هموطنان ارامنه اظهار کرد: از یک ماه پیش، برنامه ریزی برای این ایام و ایجاد حال و هوای سال نو برای هموطنان ارامنه در منطقه شروع شده و عمده فعالیت ها در بحث تزيئنات و هر آن چه که مربوط به سیما و منظر شهری است و فضاسازی و ایجاد محیطی که تداعی کننده سال نو میلادی باشد، انجام شده است.

یادآور می شود که خیابان نوزدهم، حد فاصل خیابان میرزای شیرازی و خیابان سنایی است که به نام شهید آندرانیک مسیحی مگردیچیان از شهدای جامعه ارامنه با حفظ شماره نامگذاری شده است.

قصه نامگذاری برخی از خیابان های کشور به نام شهدای ارامنه مختص به پایتخت نیست، به طوری که در روز های گذشته، ایمان حجتی مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نامگذاری محله ای به نام شهدای ارامنه اظهار کرد: در محله هایی از اصفهان که ارامنه زندگی می کنند، کوچه هایی که محل زندگی شهدای ارامنه بوده یا پدر و مادر آن ها در این کوچه ها زندگی می کنند، به نام این شهدا نامگذاری شده است.

شهید آندرانیک مسیحی مگردیچیان متولد ۵ اسفند ۱۳۰۹ و اولین شهید جامعه ارامنه و از شهدای ترور است که در ۱۱ مهر ۱۳۵۸ در مسیر خرمشهر-اهواز و طی عملیات خرابکارانه و بمبگذاری گروهک‌های تجزیه‌طلب در استان خوزستان به شهادت رسید

برگرفته از سایت آلیک