پیام تبریک

میلاد پیامبر اسلام را به برادران و خواهران خود در جهان اسلام و بویژه برادران و خواهران هموطن و رهبران روحانی و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و برای آنان آرزوی سلامتی، موفقیت و طول عمر دارم.
پایه گذاران دین با تعالیم خود راهنما و چراغ راه بشریت می باشند و وظیفه انسان ها رفتار احترام آمیز نسبت به آن ها است. علاوه بر این مقدسات و نشانه های ادیان نیز باید از رفتارهای توهین آمیز مصون بمانند.

متاسفانه کشورهای اروپایی و دولت های سکولار به خود این اجازه را می دهند تا با شعار آزادی بیان نسبت به شعائر ادیان اسلام و مسیحیت بی احترامی کرده و زمینه را برای واکنش پیروان این ادیان در خیابان ها فراهم می آورند. تولید کنندگان ترکیه ای در زیر کفش های تولیدی خود نقش صلیب، یکی از مقدس ترین نشانه های مسیحیت را قرار می دهند و علاوه بر این به بهانه جنگ شهروندان مسیحی و کلیساهای تاریخی آنان را گلوله باران می کنند.

خشونت و ترور به صلح و عدالت منتهی نمی شوند.

می خواهم این سخن عیسی مسیح را یادآور شوم که می فرماید:" پس آنچه می‌خواهيد ديگران برای شما بكنند، شما همان را برای آنها بكنيد. اين است خلاصه‌ تورات و كتب انبياء". (متی 7:12)

از درگاه خداوند متعال می خواهیم تا ذهن و نگاه انسان ها را روشن نموده و به رهبران جهان قوه تدبیرعطا نماید تا پیگیر برقراری صلح، برادری و همزیستی در جهان باشند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران