Search

انتخاب زبان



اهداء سه دستگاه الکتروکاردیوگراف از طرف جامعه ارامنه بندر انزلی به بیمارستان شهید بهشتی بندر انزلی

جامعه ارامنه گیلانی خارج از کشور و هیات امنای کلیسای مریم مقدس بندرانزلی برای کمک به درمان بیماران در این شهرستان ۳ دستگاه الکترو کاردیوگراف به بیمارستان شهید بهشتی اهداء کرد.

رییس هیات امنای کلیسای مریم مقدس انزلی گفت: در شرایط بحرانی شیوع کرونا، ارمنیان نیز خود را موظف به همراهی با هم میهنان خود دانسته و از اواخر اسفند ماه ۹۸ دست به اقدامی نوعدوستانه زده و پویشی از سوی جمعی از ارامنه گیلانی ساکن خارج از کشور و ارمنیان ساکن استان گیلان، با همت هیات امنای کلیسای مریم مقدس بندرانزلی جهت کمک به بیماران استان گیلان آغاز شد.

با رایزنی های صورت گرفته از طرف هیات امنای کلیسای مریم مقدس بندر انزلی با رئیس بیمارستان این شهر مشخص گردید که این بیمارستان کمبود نمایشگر فعالیت های قلب داشته از این رو در اقدامی نوعدوستانه ۳ دستگاه الکترو کاردیوگراف به ارزش ۳۱۰ میلیون ریال از طریق کمک های مردمی خریداری و از سوی کلیسای مریم مقدس به بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی اهدا شد.

قدمت کلیسای حضرت مریم مقدس انزلی به سال ۱۸۷۴ میلادی بازمی گردد.

بر اساس شواهد تاریخی سابقه اسکان ارامنه در شمال ایران به سال ‎۱۱۵۰ شمسی باز می گردد.ارامنه شهرستان بندرانزلی که در سال های نه چندان دور حدود چهار هزار نفر برآورد می شدند؛ بتدریج برای کسب و کار و تحصیل به شهرهای بزرگ ایران و سایر کشورها مهاجرت کردند.

در طول این سال ها همواره دوستی، مودت و درک متقابل بین مسیحیان و مسلمانان انزلی وجود داشته و آنان آیین های یکدیگر را محترم شمرده و در غم و شادی هم شریک بوده اند. استان گیلان در حال حاضر تنها ۴۲ نفر ارمنی دارد که ۳۰ نفر از آنان در بندرانزلی ساکن هستند.

برگرفته از روزنامه "آلیک"

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com