مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیروان ادیان توحیدی


مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عصر روز سه شنبه 4 فوریه به ابتکار اداره کل مجامع تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور رهبران روحانی و نمایندگان سازمان ها و انجمن های پیروان ادیان توحیدی برگزار شد.

پس از سخنان آغازین آرتویت ظهرابیان مجری این مراسم، دکتر علی فریدونی مدیر کل مجامع تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی تاکید کرد برپایی چنین مراسمی شاهدی بر وجود روح وحدت و برادری در ایران است.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران نیز در این مراسم طی سخنانی تاکید کرد، انقلاب اسلامی دارای یک هدف اساسی است که ملت ایران می باشد و انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلاب های بی نظیری است که با رهبری یک شخص و بدون خون ریزی موفق به تحقق اهداف خود شد.

در ادامه این مراسم دکتر نواب موسس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران از سوی دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفته و در سخنانی بر اهمیت موضوع گفتگو میان ادیان تاکید کرد.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در سخنرانی خود اظهار داشت: "جمعیت امشب نماد هو‌یت ملی ایران است، فرزندان دیپلمات شما ادیان توحیدی به خاطر همین انسجام و وحدت در سراسر دنیا از منافع ایران دفاع می‌کنند."

در ادامه این مراسم پس از سخنرانی موبد زرتشتیان و یکی از اعضای شورای روحانی آلمانی ها، دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.
ایشان در سخنرانی خود تاکید کرد: " تمام ادیان توحیدی ایران شاخه‌هایی هستند که ریشه‌هایشان در اعماق است و از زوایه‌های مختلف با هم پیوند می‌خورند، در واقع همه‌ی ما ریشه‌‎های عمیق و پیوسته و شاخه‌های در هم تنیده هستیم، باورهای مشترک داریم و این باو‌رها آنچنان عمیق است که می‌تواند یک پیوند جاودانه بدهند."

وی همچنین افزود:" ما با تمام ادیان توحیدی زندگی مشترک داشته و داریم، تعامل‌های وسیعی بین ادیان وجود دارد و در اتفاقات مختلف کشور چون سیل و زلزله این در کنار هم بودن را احساس می‌کنیم، همه این اشتراکات دریچه‌ای به روی آینده مشترک یعنی ایران مستقل و آزاد را باز می‌کند، همه باید در کنار هم قرار بگیریم و از این مرز و بوم به طوری صیانت کنیم که آینده این ‌کشور را بسازیم."

در بخش پایانی این مراسم جمعی از فرهیختگان پیروان ادیان توحیدی ایران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مدیران کل این وزارتخانه مورد تقدیر قرار گرفتند. در این مراسم دکتر آندارنیک سیمونی استاد دانشگاه و رئیس کرسی زبان و ادبیات ارمنی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان فرهیخته جامعه ارامنه از وزیر ارشاد تقدیرنامه دریافت نمود.

علاوه بر اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دیگر اقلیت های دینی در مجلس، اسقف سرکیس داویتیان رهبر ارامنه کاتولیک ایران، نمایندگان شورای خلیفه گری ارامنه تهران، موسسه "آلیک"، کلیساها، انجمن های فرهنگی و ورزشی، روحانیون و شخصیت های فرهنگی از میهمانان این مراسم بودند.

برگرفته از روزنامه آلیک