Search

انتخاب زبان



دکتر کارن خانلری در نطق میان دستور: سردار سلیمانی با شهادت خود سبب تحکیم و تعمیق انسجام ملی شد

نمایندۀ مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با شهادت پرافتخار خود نیز برکت تحکیم و تعمیق انسجام ملی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد.

دکتر کارن خانلری در جلسه علنی یکشنبه، ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با درود به روح پرفتوح شهداء و روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نثار بی شائبه‌ترین ارادات قلبی به حضور رهبر انقلاب، گفت: به بازماندگان سوانح و حوادث دلخراش چند روز اخیر تسلیت می گویم.
نطق میان دستور دکتر کارن خانلری به این شرح میباشد:

با سلام بی‌کران به ملت بزرگ ایران،
با درود به روح پرفتوح شهداء و روح بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران،
با نثار بی شائبه‌ترین ارادات قلبی حضور مقام معظم رهبری،
و با عرض تسلیت به بازماندگان سوانح و حوادث دلخراش چند روز اخیر

آقای رئیس، جناب آقای دکتر مصری، همکاران ارجمند،

آمریکا با ترور ناجوانمردانهٔ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سعی در تحقق آمال راهبردی خود و رژیم صهیونیستی دارد و آن چیزی جز تخریب روند صلح در منطقه و تضعیف محور مقاومت، یعنی تنها نیروی واقعی در عرصهٔ مبارزه با جرثومهٔ تروریسم و طاعون افراطی گری، نیست.
سردار حاج قاسم سلیمانی با حیات پربرکت و منش بی‌بدیل خود امنیت و صلح را برای تمامی ملل منطقه اعم از شیعه و سنی، ارمنی و آشوری، علوی و ایزدی تامین کرده و آنان را حول محور مقاومت هم‌داستان نمود.
حدود چهار سال پیش جمعی از جوانان ارمنی مدافع شهر حلب را در ایروان ملاقات کردم که از حقیر می‌خواستند تا درود بی‌کران و بوسه‌های گرمشان را نثار «ژنرال سلیمانی» نمایم. آنان می‌گفتند که این ژنرال بزرگ و شجاع ایرانی بارها و بارها ارامنهٔ سوریه را از گزند تروریست‌های «داعش» و «جبهة النصره» در امان داشته است. در نخستین فرصت دیدار با سردار ادای وظیفه نموده و در پاسخ از تبسم دلنشین پدرانهٔ این بزرگوار تداعی اصل الهی حراست از کرامت انسانی را دریافت نمودم.
سپهبد حاج قاسم سلیمانی با شهادت پرافتخار خود نیز برکت تحکیم و تعمیق انسجام ملی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد. آری خداوند آدمیان بزرگ را اینچنین می‌آفریند که حتی پس از مرگ نیز برای زندگان منشاء خیر باشند.
ای کاش خداوند ذره‌ای قدرت قضاوت، بینایی جهت رویت حقایق و نیز هوشمندی برای تحلیل وقایع به دشمنان کشورمان اعطا می‌نمود، تا شاید آنان دریابند که از هر قطرهٔ خون آن سردار شهید هزاران رهروی جان‌برکف برای پیمایش مشی قهرمانانه‌اش تکوین یافته‌اند.
اگر آمریکا پس از این جنایت ننگین با واکنش‌های متناسب مواجه نگردد، بی‌گمان گونه‌ای جدید از قلدری نظامی و تروریسم دولتی در مناسبات بین المللی باب خواهد شد که حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و اصل همزیستی مسالمت‌آمیز کشورها را نشانه خواهد رفت. از این دیدگاه اقدام مقتدرانهٔ حماسه‌آفرینان سپاه پاسداران در حملهٔ موشکی به پایگاه نظامی آمریکا واقع در عین‌الاسد، حائز اهمیت راهبردی فراوان می‌باشد.
از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار می‌رود تحت رهنمودهای خردمندانهٔ رهبر فرزانهٔ انقلاب و براساس حق مسلم و طبیعی دفاع ازخود، کلیهٔ تمهیدات لازم جهت مجازات آمریکا، برای ارتکاب به ترور شهید قاسم سلیمانی، را فراهم سازد.
امسال مصادف با یکصد و پنجمین سالگرد رحلت ستارخان سردارملی انقلاب مشروطه است. انسان آزاده‌ای که به همراه آزادمردانی چون آیت‌الله طباطبایی، آیت‌الله بهبهانی، باقرخان سالارملی، یپرم‌خان ارمنی، جعفرقلی‌خان بختیاری، سپهدار اعظم گیلانی و دیگران علیهٔ استبداد داخلی و استعمار انگلیس و روسیه تزاری شجاعانه قد علم کرده و نخستین بذرهای آزادی و مردم‌سالاری را در میهن عزیزمان کاشتند. یکصد و پنجمین سالگرد رحلت ستارخان سردار ملی را به عموم ملت ایران، به ویژه هموطنان آذربایجانی تسلیت عرض می‌نمایم.
جامعهٔ ارامنهٔ ایران براساس مفاهیم بنیادی قانون اساسی جمهوری اسلامی از حقوق گوناگون از جمله آزادی انجام مناسک دینی، آزادی فرهنگی، اجتماعی و نیز سیاسی برخوردار می‌باشد، به طوری که بستری مساعد برای پویایی و بالندگی این جامعه و سایر جوامع اقلیت دینی مهیا شده است.
با این همه جامعهٔ ارامنهٔ ایران طبعاً مشکلاتی هم در زمینه‌های اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و استخدامی دارد که برای حل و فصل آنها، ما نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با توسل به مجموعه راهکارهای حکومتی موجود در حال انجام وظائف قانونی خود هستیم.
در این خصوص مایلم از تریبون خانهٔ ملت به دشمنان کشورم قویاً گوشزد نمایم که ژست «دایهٔ دلسوزتر از مادر» تحت لوای قطعنامه‌های کانادایی «حقوق بشر» نگیرند و «اشک تمساح»-شان را برای کشورهای خودشان نگاهدارند. ما جوامع اقلیت‌های دینی به هیچ وجه به چنین قطعنامه‌های مداخله‌جویانه‌ای نیاز نداریم. ما برای حل مشکلات خود همواره به مجاری تقنینی و سازوکارهای موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد، اعتماد و امید راسخ داشته و خواهیم داشت.
ما برای حفظ این مرز پرگوهر، صیانت از استقلال سیاسی کشور و پاسداری از ارزش‌های انقلاب‌مان خون‌ها نثار کرده و خواهیم کرد، زیرا عمیقاً معتقدیم که از منظر تمامیت سرزمینی، انسجام، توسعه و اقتدار ملی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ آلترناتیوی ندارد.

ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست


با تشکر
کارن خانلری،
نمایندۀ مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس شورای اسلامی

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com