دیدار وزیر محترم امور خارجه با رهبران دینی و نمایندگان اقلیت های دینی در ایران

روز شنبه مورخ 18 دی 1400 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دکتر امیر عبداللهیان به مناسبت سال نو مسیحی وسالروز تولد عیسی مسیح در وزارتخانه متبوع، میزبان رهبران جوامع دینی و نمایندگان ایشان در مجلس شورای اسلامی بودند.
به همین مناسبت، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران با همراهی کشیش گریگوریس نرسسیان در این مراسم حضور به عمل آوردند. در این دیدار نمایندگان ارامنه ایران در مجلس شورای اسلامی آقایان روبرت بگلریان و آرا شاوردیان نیز با همسر محترمشان حضور داشتند .

در ابتدای جلسه حین معارفه حضار خطاب به وزیر محترم و دیگر دست اندر‌کاران وزارت امور خارجه و بخصوص مقام معظم رهبری و مردم ایران آرزوی سلامتی و بهروزی نمودند.

وزیر امور خارجه نیز به نوبه خود فرارسیدن سال نو و تولد عیسی مسیح را به جمیع حضار، بالاخص مسیحیان به گرمی تبریک گفتند و تاکید نمودند، توسعه روابط با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در راس برنامه‌ها و اهداف وزارت قرار دارد و از این حیث از رهبران دینی و دیگر نمایندگان ادیان برای تحقق آرمان مقدس حفظ منافع ملی کشورمان و پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک، طلب مساعدت نمودند.

در این ضیافت بر این واقعیت صحه گذاشته شد، که پیروان همه ادیان و اقوام در ایران در کنار هم همزیستی مسالمت آمیز و ملاطفت آمیزی را تجربه کرده و آن را حفظ می کنند و به این ترتیب، ایران در جهان به عنوان پیشگام گفتگوی ادیان و تمدن ها شناخته شده است.

جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه همچنین به حقوق اقلیت های مذهبی ایرانی مقیم ایران و خارج از کشور و تسهیلات ایجاد شده برای عبور و مرور به کشور و حفظ منافع آنها اشاره کردند. وی همچنین ابراز امیدواری کردند، که ظرفیت های معنوی و مادی موجود اقلیت ها، در راستای تعالی و رشد کشور در همه عرصه ها به کار گرفته شود. وی در پایان سخنان خود نمایندگان ادیان مقیم ایران را منادی آزادی موجود در ایران و حفظ حقوق بشر در ایران دانستند.
رهبران دینی و نمایندگان مجلس اقلیت های مذهبی همچنین از مهمان نوازی وزیر امور خارجه و ایجاد شرایط و حقوق محقق اقلیت های دینی در ایران مراتب تشکر خود را ابراز داشتند.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران