Search

انتخاب زبان



حضور شهردار منطقه ۱۵ شهرداری تهران در کلیسای سرکیس مقدس

روز یکشنبه مورخ 12 دی ماه 1400، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در سالن اجتماعات شورای خلیفه گری ارامنه جناب آقای صباغ شهردار منطقه 15 تهران و رئیس ناحیه پنج همان منطقه آقای بیات و هیئت همراه را که برای تبریک سال نو و میلاد عیسی مسیح حضور به عمل آورده بودند، به حضور پذیرفت. اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، ضمن خیرمقدم به میهمانان گرامی بر این واقعیت تأکید نمودند، که در اعیاد و ایام مهم، فرهیختگان و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران اعم از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تا قوه مقننه و مجریه ارامنه را مورد تفقد و توجه خاص خود قرار می دهند. ایشان همچنین افزودند، که در ایران عزیز همه اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر زندگی ملاطفت آمیز داشته و در شادی ها و غم ها شریک یکدیگر بوده اند.

اسقف اعظم همچنین فرمودند، که ایران مهد تمدنها و ادیان مختلفی بوده و این دید و بازدیدها ثمره آن واقعیت می باشد. ایشان از این دیدارها ابراز خرسندی کرده و گفتند که این گونه اقدامات باعث تقویت روابط فی ما بین می شود. ایشان همچنین در ادامه سخنانشان به این امر مهم اشاره نمودند،که ایران با قدرت، درایت و مردمانش نقش بسزایی در منطقه داشته که باعث افتخار و سربلندی ما ایرانیان می باشد. خلیفه ارامنه تهران در پایان سخنانشان با استفاده از ادله تاریخی ابراز نمودند که ارامنه از ایام دیرین، ایران را به عنوان وطن دوم و موطن خود دانسته و امنیت ایران را امنیت خود میشمارند.

شهردار محترم جناب آقای صباغ نیز به نوبه خود ضمن تبریک سال نو و میلاد حضرت عیسی مسیح به حاضرین، ابراز داشتند که در اعیاد میلاد عیسی مسیح، دیدار با ارامنه و مسئولین آن جامعه به خصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را که جان و سلامتی خود را در راه حفظ تمامیت ارضی میهن فدا کرده اند را، وظیفه خطیر خود دانسته و در ادامه سخنانشان به این واقعیت اشاره کردند، که ارامنه به عنوان مردمی سازنده و مصالحه گر همواره در کنار دولت بوده و از هیچ تلاشی جهت پیشبرد و شکوفایی کشور دریغ نکرده اند.

اسقف اعظم نیز در پایان این مراسم از خداوند منان برای ایران صلح و پیروزی و برای مقام معظم رهبری و خادمین این کشور و مردم گرانقدرش بهروزی و آرامش مسئلت نمودند.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com