پیام تبریک

عید باستانی نوروز و آغاز سال جدید را از صمیم قلب به برادران و خواهران ایرانی و کلیه کسانی که این عید را جشن می گیرند تبریک عرض می نمایم.

جشن و اعیاد علاوه بر این که بهانه ای برای تبریک گفتن می باشند فرصتی برای اندیشیدن در مورد فلسفه و معنای جشن فراهم می آورند.

تازگی، نو شدن و طراوت پدیده هایی هستند که ما را به سمت اندیشیدن در مورد معنای زیستن سوق می دهند. طبیعت را بنگرید و از آن درس بگیرید. این روزهای بهاری طبیعت بار دیگر نو شده و زیبایی حیرت انگیز آن چشم ها را خیره می کند. انسان نیز بدین گونه است. هرگاه انسان نیز شروع به اندیشیدن در مورد ایجاد تغییر و تحول در روح و اندیشه خود کند بی تردید زیبایی و معنای زیستن را بهتر درک خواهد کرد.

این روزها جهان به نوعی به اسارت ویروس کرونا در آمده و کشورها و انسان ها در تلاش برای یافتن راهی برای رهایی از این ویروس منحوس هستند.

در این ایام نوروزی رسالت ما نو شدن و برقراری برادری و همزیستی در کنار یکدیگر می باشد. اما متاسفانه هستند انسان ها و کشورهایی که با توسل به پول و قدرت خود در راستای بحران آفرینی برای جهان و ملت های صلح طلب تلاش می کنند.

در این ایام فرخنده رهبران کشورهای قدرتمند را به بازنگری در شیوه و روش خود و تلاش برای برقراری صلح و ایجاد روابط حسنه در این جهان بحران زده فرا می خوانیم. بویژه از رهبران ایالات متحده آمریکا می خواهیم تا به تحریم های ناعادلانه علیه ایران که بی تردید موجب ضرر و شرّ می باشند، پایان دهند. ایران از سده های نخستین تاریخ بشری مهد تمدن و کانون همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان و ملت های صلح طلب بوده و امروز نیز همین منش و روش را دنبال می کند.

بار دیگر این عید باستانی را به محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و مسئولین محترم و آحاد مختلف ملت ایران تبریک و تهنیت گفته و برای همگان سالی پربار توام با سلامت و سرافرازی آرزومندم.

از خداوند متعال برای ایران، رهبران روحانی و مسئولین دولتی و همچنین ملت صلح طلب آن خیر و برکت مسئلت نموده وعید باستانی نوروز و آغاز سال جدید شمسی را از جانب خود و به نمایندگی از سوی ارامنه و کلیه مراجع وابسته به خلیفه گری ارامنه تهران تبریک عرض می نمایم.

برای همگان برکت و صلح آرزومندم.

دعاگو
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران
مارس 2021
تهران