Search

انتخاب زبان



مراسم "جشن صبر و شکر" جامعه ارامنه با حضور اسقف اعظم در کلیسای مریم مقدس

به مناسبت دهه مبارک فجر سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری مشاور اقوام و اقلیت‌های دینی نهاد ریاست جمهوری، فرهنگسرای اندیشه و مراکز رسمی ادیان توحیدی اقدام به برگزاری جشن شکرگزاری با عنوان "صبر و شکر پیروان ادیان توحیدی" در اماکن مذهبی هر یک از ادیان الهی (کلیسای مریم، مسجد حضرت ابراهیم، آتشکده آدریان و کنیسه حییم کلیمیان) واقع در تهران به‌صورت مجزا و با حضور بزرگان و نمایندگان ادیان توحیدی نمودند.

عصر همان روز به ریاست اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در کلیسای مریم مقدس ارامنه، واقع در خیابان سی تیر (ادیان) مراسم شکر گذاری و نیایش آرامش برگزار شد. در این مراسم دکتر سعید زارع دستیار ویژه معاونت ریاست‌جمهور در امور اقلیت‌ها، مذاهب و اقوام و دیگر مسئولین نهاد مزبور، آقای آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی، مهندس نورایر آرامیانس ریاست شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران، اعضای شورای مذهبی و خلیفه‌گری ارامنه تهران و روحانیون و تعداد کثیری از مؤمنین حضور به عمل رسانده بودند.

پس از مراسم اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان دعای شکر گذاری را بجا آوردند، و برای مقام معظم رهبری و دیگر مسئولین سلامت مستدام مسئلت فرموده و برای رشد، توسعه، پیشرفت کشور و بهروزی مردم ایران دعا کردند. سپس سرود مذهبی «خداوند مرحمت فرما» توسط گروه روحانیون ادا شد.

اسقف اعظم طی سخنانشان، بر اهمیت دعا و شکر گذاری تأکید نموده و فرمودند: «ارامنه قبل از تصمیمات مهم و شرکت در جنگ و وضعیت‌های خاص، در کلیساها گرد هم آمده و هدایت الهی را خواستار می‌شدند». ایشان در ادامه سخنانشان، گفتند: «امروز، همه‌ی ماتحت طاق‌های مقدس کلیسا جمع شده‌ایم، تا برای آرامش و صلح ایران و مردم عزیز و سلامتی رهبر معظم انقلاب و دست اندرکاران نظام، دست دعا به نزد خدا برافرازیم».

سپس یادآور شدند، معماران انقلاب اسلامی برای نائل شدن به پیروزی نهایی از راه‌های تنگ و دشوار طی طریق نموده، و فجر پیروزی را برای مردم ایران مهیا نمودند. ایران امروز با انقلاب و ارزش‌هایش در منظر جامعه جهانی خودنمایی می‌کند.

سپس افزودند، پیشرفت‌های حاصله در دوران انقلاب اسلامی در همه‌ی زمینه‌ها، مرهون تدبیر مقام معظم رهبری، آیت اله خامنه‌ای بوده است. در پایان از باری‌تعالی برای کشورمان ایران و مردم عزیزش استواری و آرامش خواستار شدند.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com