حضور نماینده اسقف اعظم در گفت و گوهای بین ‌المللی «انقلاب اسلامی: بازتاب، چشم‌ انداز و مسائل نوپدید»

چهارشنبه مورخ 15 بهمن 1399، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، وبینار گفت و گوهای بین ‌المللی «انقلاب اسلامی: بازتاب، چشم‌ انداز و مسائل نوپدید»، به همت پژوهشکده امام خمینی در سالن اجتماعات آن مرکز برگزار شد. به نمایندگی از اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران، کشیش گریگوریس نرسسیانس، مسئول امور دینی روابط عمومی خلیفه گری ارامنه، حضور به عمل آورده و با محور «نقش اقلیتهای مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی» سخنرانی نمودند.

ایشان طی سخنانشان، علم سیاست را علم تدبیر کشورداری دانسته و آن را وظیفۀ خطیر شهروندان مسئول دانستند. سپس با اشاره به قانون محبت عملی مسیحایی، به خدمات ارامنه مسیحی ایران پرداخته و گفتند:«ارامنه مسیحی، که در کتابی زیبا، به قلم نویسنده ای مسلمان "اهل صومعه" نامیده می شوند، با پیروی از نور خداوند، حاضر شدند، با دیگر هموطنان مسلمان خود، چون دانه ای، در خاک مام وطن کاشته شده و نهال نو رسته انقلاب را با خون خویش آبیاری نمایند، تا جامعه ای پربار، مزین به ارزشهای والای انسانی و الهی داشته باشند». ایشان درجایی دیگر، آنها را ثمر آورندگان برای جلال نام پدر آسمانی توصیف نمود و ابراز داشت.« گروهی از آنها پشت جبهه های جنگ با حمایتهای بی غل و غش خود، با قدرت فکر، جان و علمشان و گروهی دیگر با نثار خون خود حماسه ها آفریده و از نو نهال انقلاب و تمامیت ارضی کیان مقدس ایران پاسداری نمودند.»

سپس با گرامیداشت یاد شهدا افزودند، «بسیاری برای تحقق آرمانهای وارسته و هدفی بزرگ، که همان زمینه سازی ملکوت خداوند است، خود را انکار نمودند، و چون دانه ای در خاک در غلطیدند، اما امروزه نه فقط در اذهان ما، بلکه فی الواقع در نزد خداوند حاضر و زنده اند. جانفشانی آنها بی ثمر نماند. از همان خاک مقدس، از دل همان دانه های کاشته شده، نسلی جدید و مبارز و مسئول سر بر آوردند، تا ادامه هندگان راه نور باشند.
آنان انگار رسولانی بودند، که از سوی خداوند، به جهان فرستاده شدند، تا طریقت وصول به ملکوت را به ما همگان نشان دهند. شعار آنها این بود.« را ه خدمت به خداوند، از طریق خدمت به همنوع می گذرد».
آنان منادیان پادشاهی خداوند بودند، که با خدمات خود، سعی در پیاده نمودن یك نظام اجتماعی كاملاً نو و متفاوت بودند که ارزش‌ها و هنجارهای نظام کهنه را از ریشه به چالش می‌طلبید.

ایشان با بیان اینکه هنوز جهد و کوشش در راستای تحقق آرمانهای انقلاب ادامه دارد، خاطر نشان شدند. «امروز ما، به عنوان نماینده ای از جوامع ادیان الهی غیر مسلمان، شاهد همیاری، اتحاد و همدلی آحاد مختلف ملت غیور ایران هستیم. مردمی که با هدایت خداوند، مسئولانه صرف نظر از مشکلات عدیدۀ حاصل از تحریمهای احمال شده، بر علیه ملت ایران، نه فقط در صدد رفع نیازهای خانواده های محروم و رسیدگی به وضع افراد اقدام، بلکه سعی می کند، ریشه های محرومیتها را یافته و با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، در راستای قانون اساسی کشور عزیزمان، با دست افراشتن به درگاه باری تعالی، و با سعی و کوشش و هدایت او، در رفع مشکلات جامعه و ریشه کنی کامل آنها ایفای نقش نماید.

در پایان فراز هایی از پیام اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران را به سمع و توجه حضار رساندند.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال