پیام به مناسبت سالگرد ۲۲ بهمن

 


در این ایام شهروندان جمهوری اسلامی ایران از کوچک تا بزرگ به زعامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چهل و دومین بار در تدارک برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند. سالگردی نمادین که در تاریخ معاصر ایران به عنوان نقطه عطفی سرنوشت ساز نه تنها سرآغاز تحول در تاریخ ایران گردید بلکه تاثیری شگرف بر تحولات جاری در منطقه و همچنان جهان برجا گذارد.

۴۲ سال پیش‌ازاین انقلابی که به رهبری حضرت امام خمینی (ره) پا گرفت سرآغاز دورانی درخشان و نو در تاریخ ایران گردید. حضرت امام خمینی با منش مردمداری و مردمسالاری خود الگوی تواضع و فروتنی برای ملت، نماد خدمت صادقانه به مردم و در نهایت الگوی واقعی ایمان و عشق به خداوند گردید.

انقلاب اسلامی ایران پایه گذار حکومتی با رنگ و بوی دین اسلام گردید. حکومتی که با ویژگی مردمسالاری خود هدف هدایت کشور به سمت توسعه و پیشرفت را دنبال می کرد. موضوعی که مطابق میل نیروهای استعمارگر نبود و به همین دلیل نیز با حمایت از تهاجم گسترده ارتش رژیم دیکتاتوری صدام حسین عیله مردم صلح طلب ایران، در صدد متوقف نمودن پیشرفت انقلاب بر آمدند.

ملت ایران اعم از مسلمان، مسیحی، زرتشتی و کلیمی، با الهام از روح انقلاب و با توسل به حس خاموش ناشدنی میهن دوستی خویش به عنوان ید واحده در مقابل ارتش صدام حسین که توهمات استعمارگرایانه در سر داشت، ایستاد. جنگ تحمیلی علیه ایران که هشت سال به طول انجامید زخمی عمیق بر پیکر ملت های ایران و عراق وارد آورد. در نهایت ارتش صدام شکست در برابر اراده پولادین ملت و ارتش ایران را قبول کرده و جنگی که موجب قربانی شدن صدها هزار و اسارت دهها هزار انسان بی گناه شده بود پایان گرفت. آری، رزمندگانی که جانشان را برای میهن و دین شان نثار کردند، شهید محسوب شده و جایگاه ابدی خود را در ملکوت آسمانی یافتند.

جنگ هشت ساله گواهی بر وحدت ملت ایران و نمود روح مبارز آن و همچنین وفاداری کامل و بی قید و شرط به انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی بود.

جامعه ارامنه ایران به عنوان بخش جدا ناپذیر جامعه و ملت ایران و به گواهی همزیستی هزاران ساله و وابستگی به سرزمین ایران تبدیل به الگو شده و از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی وفاداری خود به انقلاب و میهن خود ایران را به اثبات رساند.
تاریخ شاهد این مدعاست که ملت ارمنی در طول تاریخ همواره در کمال وفاداری و عشق در قلمرو سرزمین ایران زیسته است. پس از ارمنستان که موطن تاریخی ارامنه بشمار می آید، ایران برای ملت ارمنی در حکم کشوری بوده است که زیر آسمان آن زیسته، به کار و تلاش پرداخته، عرق جبین و خون خود را با خاک آن در آمیخته و با خلاقیت خود به توسعه، پیشرفت و شکوفایی آن کمک کرده است.

در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی از جامعه ارامنه ایران و بویژه ارامنه تهران این ایام را به محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولان گرامی، ارتش و دیگر نیروهای نظامی دلاور و ملت بزرگ ایران تبریک گفته و برای همگان سلامتی و موفقیت در راستای تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر سرزمین ایران و همچنین صلح و آبادانی برای ملت ایران آرزومندم.

در اینجا باید تاکید ویژه داشته باشم که جاثلیق آرام اول رهبر روحانی ارامنه حوزه سیلیسی بدین مناسبت تبریکات و درود های ویژه خویش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران ابلاغ و برای ملت ایران آرزوی سرافرازی و پیشرفت روزافزون نموده اند.

درود بر روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره).
درود بر روح شهدای انقلاب اسلامی.
درود بر روح شهدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران.

زنده و پاینده باد ملت ایران که همچنان در کمال وفاداری به حرکت در مسیر انقلابی که به رهبری حضرت امام خمینی به پیروزی رسید ادامه می دهد و هزاران درود و سلام به ارتش و دیگر نیروهای نظامی که شبانه روز به پاسداری از مرزهای کشور عزیزمان مشغولند.
رحمت الهی و افتخار و عزت نثار کشور ایران و ملت انقلابی، شریف و وفادار آن باد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران
1 فوریه ۲۰۲۱
(۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ سالروز ولادت حضرت امام خمینی)
تهران