فراخوان برای صلح و محکومیت خشونت


ادیان جهان و بویژه ادیان توحیدی پرچمدار صلح، دوستی، مدارا و همزیستی مسالمت آمیز هستند. مسیحیت دین محبت است. اسلام نیز که به معنای صلح می باشد، به همین گونه است.

متأسفانه مردم جهان دشمنی و قتل را به محبت و صلح ترجیح می دهند. دلیل آن فاصله گرفتن جهان از دین و خداوند است. اروپا که در مسیر جهانی ساز قدم برداشته است گویی با شعار "آزادی بیان" به خود اجازه می دهد تا نه تنها دین و واقعیت های دینی بلکه رسولان این حقیقت را مورد اهانت قرار دهد.

آن چه را که اخیراً در فرانسه رخ داد و متأسفانه در نقاط مختلف نیز شاهد تکرار آن هستیم شدیداً محکوم کرده و آن را بر خلاف تعالیم ادیان توحیدی می دانیم.

مسائل را نمی توان با زور، خشونت و اقدامات تروریستی حل و فصل کرد. باید منادی محبت و صلح باشیم. از مسئولان دولت های جهان، جوانان و مردم جهان می خواهیم تا در سایه محبت و صلح از اظهارات و شعارهای توهین آمیز تبری جسته و در راستای اشاعه صلح و مدارا تلاش کنند.

کلیسای ارمنی در طول حیات خود همواره و بی وقفه پیام رسان صلح، محبت و برادری بوده و می باشد، زیرا باور دارد خشونت و ترور پدیده هایی ضد الهی و ضد بشری بوده و محکوم می باشند.
عیسی مسیح می فرماید:"خوشا به حال کسانی که برای برقراری صلح تلاش می کنند، زیرا آنان فرزندان خداوند نامیده خواهند شد."

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران

۹ آبان ۱۳۹۹