در گرامیداشت 31-مین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)


حیات انسان با آغاز و سرانجامش معنای بزرگی را در خود نهفته دارد، زیرا در امتداد زمان گسترش یافته و به آن ارزش و معنا می بخشد. مرگ واقعیت جدایی ناپذیر زندگی است، با این وجود پایان حیات انسان نیست. ادیان مختلف جهان مرگ و حیات پس از مرگ را از زاویه آموزه های خود تشریح می کنند.

ادیان توحیدی یهودیت، مسیحیت و اسلام نیز مرگ و حیات پس از مرگ را با کمک گرفتن از واقعیتی که حیات نامیده می شود توضیح می دهند. براساس مفاهیم مسیحیت مرگ آغاز حیاتی جدید و جاودانی برای کسانی است که زندگی مادی خود را با کمک گرفتن از نعماتی که خداوند به آنان ارزانی داشته است صرف خدمت به بشریت و ستایش خداوند کرده اند.

در ایام گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم. شخصیتی که با رهبری و هدایت انقلاب اسلامی تحولی شگرف در میان ملل منطقه و جهان ایجاد کرد.

حضرت امام خمینی (ره) با جهان بینی نشات گرفته از مردمسالاری و اصول انسانی طوفانی در حیات انسان ها ایجاد کرد که از میان آن حیاتی تازه مبتنی بر اصول دینی و اخلاقی پدیدار شد.

حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی با سخنان، عملکرد و اقدامات جسورانه خود بسان چراغی روشن ملت ها را به سوی حیات واقعی رهنمون شد. حضرت امام خمینی (ره) به عنوان منبع الهام بخش و راهنمای هزاران انسان مصداقی روشن برای این سخن می باشد که مرگ کسانی که حیات خویش را صرف خدمت کرده اند بسیار نابهنگام است.

31 سال از فقدان حضرت امام خمینی (ره) می گذرد با این وجود ایشان امروز نیز بیش از هر زمان دیگری الهام بخش هزاران انسان در جهت تقویت بنیان های دینی و ایمان خود می باشد.

یاد و خاطره ایشان گرامی باد.
یاد و خاطره عادلان همواره متبرک باد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران
دوم ژوئن 2020
تهران