Search

انتخاب زبان



سیزدهمین مراسم ملی عطر افشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی

در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور، مزار شهدای ادیان توحیدی با حضور خانواده‌های شهدا، شهردار منطقه 14 و نماینده بنیاد شهید، و مسؤولان و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدای ادیان توحیدی، مزار پاک این شهیدان غبارروبی و گلباران شد.

در مراسم مهمانی لاله ها، نمایندگانی از زرتشتیان، ارامنه، کلیمیان و آشوریان حضور داشتند، در آیین مهمانی لاله‌ها، همزمان با برگزاری این مراسم، مزار مطهر این شهدا توسط بالگردهای هوانیروز و نیروی انتظامی پاسداران گلباران شد. ادیان توحیدی 376 شهید و جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کردند.

در این مراسم که پنجشنبه، 18 بهمن و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آرامستان زرتشتیان تهران برگزار شد، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با گرامیداشت چهل سالگی انقلاب گفت: شهدا برای اعتلای کلمه توحید و برای خاک و میهن به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اشاره به جایگاه ممتاز شهیدان ادامه داد: ایثار، فداکاری و شهادت بدون توجه به آئین و دین در همه ادیان قابل تقدیر و احترام بوده و شهادت راه روشنی است که پیش روی ادیان توحیدی قرار دارد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه توحید و یکتاپرستی نقطه مشترک و اتصال همه ماست، اظهار داشت: در ایران اقلیت نداریم و همه ما یک اکثریت هستیم که حول محور دعوت پیامبران به پاکی، سلامت، اخلاق، نور و یکتاپرستی دور هم جمع شده‌ایم که نشانه آن تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای حفظ و امنیت مرز و بوم این کشور است که در این افتخار بزرگ ادیان توحیدی حدود ۱۷۰ شهید سرافراز را به خود اختصاص دادند و تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.

وی ادامه داد: این انقلاب با عرضه زیباترین ارزش‌های انسانی، اسلامی و توحیدی ثابت کرد که می‌تواند نقطه وفاقی براساس پاکی و طهارت بنا بگذارد و بر این اساس ایثارگری و فداکاری ملت را رقم بزند و به آرمان‌های والا فکر کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما سرنوشت اقوام و کشورهایی که به جای وصل هجران در آن‌ها اتفاق افتاده را دیدیم، خاطرنشان کرد: ما طعم نفاق و کینه ورزی را چشیدیم و امروز به برکت انقلاب اسلامی و تقارن اندیشه و دین به مهرورزی، اخلاق و جهاد دست یافته‌ایم که امیدوارم پایدار بماند.

موبد دکتر اردشیر خورشیدیان، فرنشین انجمن موبدان تهران و دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

روزنامه «آلیک»

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com