دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان ادیان توحیدی ایران

در چارچوب مراسم بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی روز سه شنبه 16 بهمن نشستی به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور نمایندگان ادیان توحیدی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجمعی از مسئولان کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، آرتویت ظهرابیان مجری این مراسم با تأکید بر اهمیت حضور اقلیت های دینی در حوزه چاپ و نشر همچنین به روزنامه 88 ساله "آلیک" به عنوان دومین روزنامه چاپ ایران از لحاظ قدمت اشاره کرد.

علی فریدونی مدیر کل امور فرهنگی و مجامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر در سخنانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

در ادامه این مراسم نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، رهبر کلیسای شرق آشور، موبد زرتشتیان، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و یکی از برندگان کتاب سال ایران سخنانی ایراد کردند.

اسقف مقریک باریکیان در این مراسم به نمایندگی از خلیفه گری ارامنه تهران، ضمن ابلاغ درود و تبریکات اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر حاضران در این نشست، به ویژگی های شخصیتی امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و تأکید کرد انقلابی که به رهبری او به بار نشست علاوه براینکه انقلابی مردمی بود، انقلابی تربیتی نیز بشمار می آید.

وی همچنین افزود: "نگاه به تاریخ با هدف آموختن است، زیرا تاریخ گذشته نیست و نمی تواند به عنوان گذشته تلقی شود."

دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم به نقش پیروان ادیان توحیدی و ملت ایران به عنوان شهروندان کشور اشاره کرد.

وی همچنین تأکید کرد: باورهای مشترک و ارزش‌های مشترک به کمک ما می‌آیند تا بیشتر در کنار هم باشیم، باورهای توحیدی دینی و ارزش‌های اخلاقی و ده‌ها نقطه مشترک ما را به ادیان توحیدی متصل کرده است."

دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی، اسقف سرکیس داویتیان رهبر مذهبی ارامنه کاتولیک ایران و نمایندگان شورای خلیفه گری ارامنه، مؤسسه "آلیک"، نهادهای وابسته به شورای خلیفه گری ارامنه، خانواده شهدا و جانبازان ارمنی و جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان دیگر اقلیت های دینی در این مراسم حضور داشتند.