برپایی نمایشگاه نقاشی هنرمند ایرانی-ارمنی لولیتا باغداساریان در برج میلاد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی خانم لولیتا باغداساریان نقاش معاصر ایرانی ارمنی تحت عنوان " رنگ عشق، امید و زندگی" روز جمعه 16 آذر در تالار هنر برج میلاد تهران برگزار شد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، خانم معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، اسقف مغریک باریکیان دستیار خلیفه ارامنه تهران و همچنین نمایندگان سفارت ارمنستان و سایر سفارتخانه های خارجی در ایران، شورای خلیفه گری و انجمن های تابعه و جمع کثیری از هنردوستان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از سخنان خیر مقدم تورگوم تِر هاکوپیان، حاضرین با یک دقیقه سکوت یاد و خاطره قربانیان زلزله هفتم دسامبر 1988ارمنستان را گرامی داشتند. سپس خلاصه ای از زندگینامه نقاش ارمنی قرائت شد.

در ادامه مراسم، خانم لولیتا باغداساریان پس از تشکر و قدردانی از حاضران، گفت: هر اثر هنری همچون آیینه ای منعکس کننده دنیا درون خالق است، نقاشی ها زندگی خودشان را دارند، زندگی‌ای که از روح لطیف خالق آن اثر سرچشمه می گیرد. وی ادامه داد:هدف من از این آثار نمایش زندگی با رنگ عشق، امید و زندگی است که باید همه به آن توجه کنند. سپس این هنرمند از خانم معصومه ابتکار برای ایراد سخن دعوت کرد.

خانم ابتکار در سخنان خود ضمن اشاره به علاقه وافر هنرمند به طبیعت تأکید کرد: هنر موجب ارتقا جامعه شده وبا ایجاد ارتباط میان اعضای جامعه جایگاهی برای پرواز ذهن فراهم می سازد. هنر جلوه بسیار زیبایی از تعالی روح انسانهاست. پیام این نقاشیها، پیام عشق و دوستی و توانمندی زنان ایرانی در عرصه هنراست.

وی همچنین افزود: ایران دارای جامعه ای متنوع است و اقلیت های دینی یکی از اجزای این جامعه بشمار آمده و برای تعالی ایران تلاش می کنند. سپس افزود: ما در اینجا یاد و خاطره قربانیان زلزله ارمنستان را گرامی داشتیم اما بجا است یاد و خاطره رزمندگان ارمنی را نیر که در جنگ ایران و عراق جان خود را ایثار کردند گرامی بداریم، زیرا خون شهدای ارمنی و ایرانی در هم آمیخته و ارتباط جاودانه ای را میان دو ملت برقرار ساخته است. همچنین باید از ارامنه ای یاد کنیم که در راستای اعتلای کشور در زمینه های هنر، علم و غیره از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

در ادامه مراسم اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در سخنانی تأکید کرد: این روزها جهان در تدارک برگزاری مراسم میلاد عیسی مسیح و جشن های آغاز سال جدید میلادی است و ما نیز به عنوان شهروندان مسیحی ایران در آن مشارکت داریم.

وی افزود: ما به واسطه هنر و پیشینه، خود را بخشی از جامعه بزرگ بشری می دانیم. تلاش استکبار جهانی برای منزوی ساختن ما موفقیت آمیز نخواهد بود، زیرا جهان به کشور قدرتمندی همچون ایران نیاز دارد، در نتیجه دشمنان در تلاش خود شکست خواهند خورد. این نمایشگاه گواه این واقعیت است که ایرانیان علیرغم تفاوت های مذهبی، به خلق آثار هنری پرداخته و هنر ایران را غنی می سازند.

خلیفه ارامنه تهران همچنین تأکید کرد: هنر، انسان ها را به یکدیگر نزدیک کرده و به نوعی عامل ارتباط میان آن‌ها می‌شود. ایران هزاران سال مهد هنر بوده است و این نمایشگاه گواه تلاش ارامنه ایران در راستای زنده نگه‌داشتن این سنت است.

در پایان اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان به همراه خانم معصومه ابتکار نمایشگاه نقاشی را افتتاح کردند.

این نمایشگاه به مدت 10 روز تا 23 آذر دایر خواهد بود.