Search

انتخاب زبان



دیدار سفیر جدید ایران در لبنان با جاثلیق آرام اول

محمد جلال فیروزنیا سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان با جاثلیق آرام اول رهبر روحانی حوزه دینی ارامنه سیلیسی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش "Armenianorthodoxchurch" در این دیدار دوساعته سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت و جاثلیق آرام اول در مورد همکاری ایران با حوزه دینی ارامنه سیلیسی و ارمنستان و همچنین تحولات خاورمیانه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کردند.

جاثلیق آرام اول در این دیدار بر اهمیت حیاتی تقویت همکاری میان ایران و ارمنستان برای دو کشور تأکید کرد.

محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان نیز در این دیدار اظهار داشت: " ایران همچون گذشته با رویکرد مثبت به توسعه روابط و همکاری با ارمنستان ادامه خواهد داد."

وی همچنین اهمیت راهبردی روابط ایران با حوزه دینی ارامنه سیلیسی و ارمنستان را مورد تأکید قرار داد.

طرفین در این دیدار همچنین تحولات جاری در خاورمیانه و بویژه سوریه و لبنان را مورد بررسی قرار دادند. جاثلیق آرام اول ضمن استقبال از روند آغاز شده در جهت بازسازی سوریه، بر جایگاه مهم جامعه ارامنه سوریه نزد ارامنه دیاسپورا تأکید کرد.

در رابطه با لبنان، جاثلیق آرام اول ضرورت اختصاص دو پست وزارت در دولت جدید لبنان به ارامنه را مورد تأکید قرار داد.

سفیر جدید ایران در لبنان نیز در این دیدار با استقبال از حمایت ارامنه سوریه از دولت این کشور حضور دو وزیرارمنی در دولت جدید لبنان را حق ارامنه این کشور دانست.

وضعیت ارامنه ایران از موضوعات مطرح شده در این دیدار بود. سفیر ایران در این دیدار از جامعه ارامنه ایران و بویژه مشارکت آن ها در راستای رشد و توسعه کشور در زمینه های مختلف قدردانی کرد.

جاثلیق آرام اول نیز به نوبه خود از توجه و برخورد محبت آمیز مقام معظم رهبری و دولت ایران نسبت به ارامنه و آزادی‌های اعطا شده به جامعه ارامنه در زمینه های مختلف تقدیر و تشکر کرد.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com