جلسه در باغ دفاع مقدس

روبرت بیگلریان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران و هیئت همراه صبح روز سه شنبه 3 مهرماه با حضور در موزه دفاع مقدس با حاج بابایان مدیریت مالی این موزه دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حاج بابایان ضمن خیر مقدم به میهمانان به مشارکت اقشار مختلف ملت ایران در دفاع مقدس اشاره کرد. وی همچنین با تأکید بر نقش ارامنه در دوران دفاع مقدس از شهدای ارمنی یاد کرد که در راه دفاع از میهن جان خود را نثار کردند. وی همچنین تاکید کرد هدف از تاسیس این موزه یادآوری این نکته به همگان و بویژه نسل جوان بوده است که زندگی توأم با صلح و امنیت کنونی ثمره جانفشانی شهدا می باشد.

روبرت بیگلریان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران نیز در این دیدار ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی اهواز و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از شهروندان ایرانی به نقش ارامنه در دوران دفاع مقدس و دفاع از تمامیت ارضی، امنیت و اقتدار کشور اشاره کرد. وی همچنین آمادگی شورای خلیفه گری ارامنه را برای همکاری در جهت ثبت یاد و خاطره شهدای ارمنی در موزه دفاع مقدس اعلام کرد.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران همچنین ضمن اشاره به توافقات بدست آمده با مدیریت سابق موزه در سالیان گذشته افزود کمیته جانبازان ارمنی شورای خلیفه گری ارامنه تهران مسئول رسیدگی به این موضوع می باشد.

در این دیدار واروژ آوانسیان نایب رئیس شورای خلیفه گری، کریست آرزومانیان از اعضای شورا و همچنین آرتوش اسکندریان و گاسپار امیرخانیان از اعضای کمیته ایثارگران شورای خلیفه گری ارامنه دیدگاه های خود را در مورد روش های همکاری فیمابین ارائه کردند.

این بازدید به دعوت مسئولین موزه دفاع مقدس انجام پذیرفت.