Search

انتخاب زبان



مراسم بزرگداشت وارطان ساهاکیان در تالار وحدت برگزار شد

آیین نکوداشت وارطان ساهاکیان، آهنگساز و مدرّس پیشکسوت موسیقی، شامگاه سه‌شنبه نهم مرداد توسط مؤسسه فرهنگی هنری "راد نواندیش" و با مشارکت "بنیاد فرهنگی هنری رودکی" در تالار وحدت برگزار ‌شد.

این مراسم با حضور آهنگساز نامی لوریس چگناواریان، دکتر کارن خانلری نماینده ارمنیان تهران و شمال کشور، واروژ کریم مسیحی، لیدا بربریان هنرمند و مدرّس موسیقی، لوریک داوتیان و تنی چند از نامداران فرهنگ و هنر کشور برگزار شد.

در این مراسم از خدمات ساهاکیان در عرصه‌های مختلف آموزشی و آهنگسازی چندین اثر متنوع موسیقایی، قدردانی شد.

پخش چند اثر از ساخته‌های ساهاکیان، اجرای قطعاتی از تنظیمات وی برای نمونه های موسیقی فولکلور ایران توسط گروه کُر"اردیبهشت" به رهبری حمید عسگری، پخش نماهنگی از زندگی این هنرمند و اجرای کنسرت پیانو توسط شاگردان استاد ساهاکیان، بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می دادند.

در این مراسم پیام تبریکی از طرف شورای خلیفه گری ارامنه تهران، مؤسسه ترجمه و تحقیق هور،هیئت تحریریه روزنامه ارمنی زبان "آلیک"، باشگاه فرهنگی و ورزشی آرارات تهران و باشگاه فرهنگی و ورزشی سیپان نیز قرائت شد. در این پیام، قدم نهادن این چهره هنری درمسیر فرهنگ وهنر را نشانه عزمی برخاسته از تعهد همراه با قدمهایی محکم و استوار دانسته که مسیر پربار زندگی هنری این پیشکسوت موسیقی را رقم زده است.

در ادامه این پیام آمده است: جایگاه شایسته شما در موسیقی کشور و توانمندی‌های متعهدانه و مسئولانه جنابعالی سوابقی را رقم زده است که امروز نه تنها مایۀ افتخار موسیقی ایران بلکه باعث مباهات جامعۀ ارمنیان ایران نیز می باشد.

وارطان ساهاکیان با معرفی برخی چهره های ارمنی تأثیرگذار بر فرهنگ و هنر این مرزوبوم، فعالیت در جامعه بزرگ ایرانی را افتخار خود دانست و افزود: "همه استادانی که امشب در برنامه حضور دارند هر کدام وزنه های موسیقی کشورمان هستند که من به دوستی با آنها افتخار می کنم و چه ارزشمند است که بسیاری از شما هنرمندانی که امروز اینجا هستید، روزگاری از دانشجویان بودید و حالا همکاران من در عرصه موسیقی شده اید. من با عشق به همه شما هنرمندان پیشکسوت و جوان افتخار می کنم و بر خود می بالم که به عنوان یک معلم توانستم ۲ نسل از هنرجویان موسیقی را تربیت کنم".

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com