Search

انتخاب زبان



بازدید جمعی از رایزنان فرهنگی سفارتخانه های ایران از خلیفه گری ارامنه تهران

جمعی از رایزنان فرهنگی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور روز سه‌شنبه 29 خرداد ماه از خلیفه گری ارامنه تهران بازدید کردند.

نمایندگان دیپلماسی سیاسی و فرهنگی ایران از سوی اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، روبرت بیگلریان رئیس و واروژ آوانسیان نایب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه همچنین سروژ اوهانیان مدیر خلیفه گری ارامنه تهران مورد استقبال قرار گرفتند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان ضمن خیر مقدم به میهمانان مراتب خرسندی خود را از این بازدید بیان کرد. وی درسخنان خود تأکید کرد، ایران با تمدن کهن و همچنین میراث فرهنگی خود گنجینه بزرگی است که باید به درستی به جهان معرفی شود.

وی همچنین با اشاره به این که ایران در طی هزاران سال گذشته کانون و مهد ادیان مختلف بوده و کتاب مقدس نیز آن را متذکر شده است ، از سکونت ارامنه در خاورمیانه و به‌ویژه در ایران به عنوان کشوری که دین درآن حضور واقعی دارد، ابراز خرسندی کرد.

خلیفه ارامنه تهران با اشاره به سابقه سه هزار ساله روابط میان ملت های ایران و ارمنستان اذعان کرد، ارامنه وابستگی ویژه ای به ایران و ملت ایران دارند و دلیل آن اشتراکات فرهنگی، نظامی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی دو ملت است.
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در پایان تأکید کرد: "وظیفه ما به عنوان شهروندان ایران تلاش در جهت انتقال تصویری صحیح از کشور به جهانیان است."

در این بازدید نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنان فرهنگی را همراهی می کردند.

در پایان این دیدار خلیفه ارامنه تهران به پرسش های متعدد رایزنان فرهنگی پاسخ داد.

رایزنان فرهنگی که در این بازدید حضور داشتند، به کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه، پاکستان، افغانستان، اندونزی، تایلند، تانزانیا، بنگلادش، سوریه، الجزایر و صربستان عازم خواهند شد.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com