Search

انتخاب زبان



نشست مشترک با نمایندگان ادیان توحیدی به ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست مشترک به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور نمایندگان ادیان توحیدی و با ابتکار اداره کل مجامع و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز سه شنبه 24 بهمن ماه برگزار شد.

دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی، جمعی از مقامات دولتی، روحانیون ارمنی و جمعی از نمایندگان شورای خلیفه گری ارامنه تهران، نهادهای وابسته و انجمن های ارمنی در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر جوادی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی بر لزوم برگزاری چنین نشست هایی و همچنین تقویت گفتگو تأکید کرد.

هویک بهبو حقوقدان نیز در ادامه این نشست به بررسی حقوق اقلیت های دینی در ایران پرداخت.

روبرت بیگلریان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران در سخنرانی خود ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری چنین نشست هایی آن را منعکس کننده وحدت موجود میان اقشار مختلف ملت ایران دانست. وی در ادامه همچنین تصریح کرد: "اقلیت های دینی ایران به عنوان بخش جداناشدنی ملت بزرگ ایران نه تنها در دوران انقلاب بلکه پس از آن و در دوران جنگ تحمیلی نیز عشق و علاقه خود نسبت به ایران را به اثبات رسانده و در این مسیر از هیچ جانفشانی دریغ نکردند."

رهبران روحانی اقلیت های زرتشتی و آشوری و همچنین دکتر نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در اظهارات خود نقش اقلیت های دینی ایران در تقویت امنیت ملی کشور را مورد تأکید قرار دادند.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی در سخنرانی خود در نشست مشترک با نمایندگان ادیان توحیدی بر ضرورت تلاش در جهت افزایش اشتراکات و کاهش اختلافات به عنوان عامل ایجاد وحدت تأکید کرد.

دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان آخرین سخنران این نشست با بیان این که هشت سال دفاع مقدس تبلوری از حضور پیروان ادیان مختلف دینی در کنار یکدیگر بود، افزود: "هر زمان ایران در معرض تهدید قرار گرفته جوامع مختلف دینی بدون توجه به رنگ های مختلف در کنار یکدیگر به دفاع از این سرزمین پرداخته اند."
وی همچنین اظهار داشت: "امروز در برابر مسأله های مشترک قرار داریم و باید هم اندیشی کنیم که چگونه با آن ها مواجه شویم."

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com