Search

انتخاب زبان



22 بهمن سالروز به یاد ماندنی

در تاریخ هزاران ساله ایران سالروزهای به یاد ماندنی بسیاری وجود دارند که هر کدام از آن ها نقش تعیین کننده ای در تاریخ ملت ایران داشته و نقطه عطفی در آن بشمار می آیند.

تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران گواهی بر این واقعیت است که 22 بهمن یکی از سالروزهای به یاد ماندنی بشمار می آید که نقشی تعیین کننده و انکار ناپذیری نه تنها در تاریخ معاصر ایران بلکه در تحولات منطقه ای و جهانی داشته است.

22 بهمن نقطه آغاز برای حیاتی جدید بر مبنای اصول دینی اما بدور از افراط گرایی و بیگانه ستیزی و با احترام نسبت به فرهنگ سنتی چند مذهبی در ایران بوده و با رهبریت خود زمینه های تحکیم همکاری مشترک میان ادیان توحیدی را به عنوان یکی از ضروریات قرن حاضر و همچنین همزیستی مسالمت آمیز و خلاقانه ملت های مختلف را فراهم آورده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی حیات ملت ایران شاهد تحولی عمیق گردید. دولت های متوالی با هدف تأمین امنیت ملی و دینی کشور همواره سعی در اجرای اصول، تفکرات و اندیشه هایی داشته و دارند که مبنای زندگی و فعالیت های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و همزمان پایه و اساس انقلاب اسلامی را شکل داده اند.

39 سال گذشته با فراز و فرودهای مختلف و صرفنظر از بحران های متعدد حیات ملت ایران را دچار تغییر و تحول کردند. سال های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مبارزه ای بی امان در راستای حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران توام شد. مبارزه ای که با جانفشانی ملت بزرگ ایران منتهی به پیروزی شکوهمندی شد. جنگ تحمیلی ویرانگر هشت ساله که از سوی رژیم صدام و قدرت های استعمارگر حامی او آغاز شد گواهی بر این واقعیت است که ملت بزرگ و شجاع ایران، کشور، میهن و ارزش های ملی و دینی خود را برتر از هر چیزی می دانمد و آماده جانفشانی در حراست از تمامیت آن است.

یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران حفظ وحدت ملت ایران بوده است. مذاهب شیعه و سنی، کلیه کلیساهای مسیحی، زرتشتیان و کلیمیان و در یک کلام کلیه اقلیت های دینی کشور برای نخستین بار در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خود را در سایه حمایت دولتی به عنوان شهروند آزاد ایران احساس کرده و در کنار حقوق اقلیت های دینی از حقوق شهروندی برخوردار شدند. زیباترین جلوه این واقعیت حرکت عظیم ملت ایران در روزهای آغازین جنگ تحمیلی هشت ساله است که هوچون ملتی واحد به پا خاسته و وابستگی و تعهد خود نسبت به امر مقدس حراست از سرزمین خود را برای جهانیان به اثبات رساند.

مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در "مردمی بودن انقلاب" خلاصه مط شود. به همین دلیل نیز امام خمینی (ه) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در کمال تواضع، سادگی و با اراده ای خلل ناپذیر در کنار ملت خود ایستاد.
حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) بوده ون با خردمندی و تعهد مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران را رهبری و هدایت می نمایند.

در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی درود فرستاده و حمایت و ارادت ملت ارمنی را نسبت به ایشان اعلام می داریم. به ارتش جمهوری اسلامی ایران و کلیه نیروهای مدافع ان که با درایت و هوشمندی، بویژه در روزهای کنونی که عناصر افراطی با تشویق دولت های استکباری در جهت وارد نمودن خدشه به صلح و همزیستی مسالمت آمیز ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذاری نمی کنند، در دفاع از مرزهای کشور جانفشانی می کنند افتخار کرده و در برابر یاد و خاطره هزاران سرباز شهیدی که خود خود را در راه دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی کشور نثار کردند، سر تعظیم فرود می آوریم.

برای روح پرفتوح امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی صلح و آرامش مسئلت نموده و گرامی می داریم یاد و خاطره شهدایی را که با نثار خون خود در مسیر انقلاب، خاک ایران را تبرک بخشیدند.

هزاران درود و سلام به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، دولت خدمتگذار و ملت بزرگ ایران، و با آرزوی صلح، ثبات و جاودانگی برای میهن عزیزمان ایران.

دعا گو
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com