Search

انتخاب زبان



بازدید رایزنان فرهنگی ایران از خلیفه گری ارامنه تهران

رایزنان فرهنگی سفارتخانه های ایران که دیپلماسی سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای خارجی نمایندگی می کنند روز سه شنبه 23 آبان از خلیفه گری ارامنه تهران بازدید کردند.

رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور در تالار اجتماعات خلیفه گری ارامنه تهران از سوی اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، جانشین خلیفه، رئیس و نایب رئیس شورای خلیفه گری و جمعی از روحانیون ارمنی مورد استقبال قرار گرفتند.

در ابتدای این دیدار اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان توضیحاتی را در رابطه با جامعه ارامنه و به‌ویژه ارامنه تهران ارائه کرد.

خلیفه ارامنه تهران ضمن قدردانی از رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارامنه ایران بر همزیستی مسالمت آمیز اسلام و مسیحیت تأکید کرد و ایران را نمونه بارز این همزیستی دانست.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان با اشاره  به هدف انجام این دیدار، تأکید کرد: "از آنجاییکه رایزنان فرهنگی ایران مایل به آشنایی با جامعه ارامنه ایران و همچنین برقراری ارتباط با جوامع ارامنه ساکن در کشورهای محل خدمت خود بودند، این دیدار انجام پذیرفت".

خلیفه ارامنه تهران همچنین جهت آشنایی حاضران در جلسه توضیحاتی را در مورد جایگاه کلیسای حواری ارمنی و دیگر کلیساهای فعال در جهان از جمله کلیسای ارتودکس شرق، کلیسای ارتودکس روم، کلیسای کاتولیک، کلیسای پروتستان و همچنین کلیساهای شرق آشور و انگلیکن ارائه کرد.

در ادامه خانم زهرا رشید بیگی که به همراه جمعی از مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنان فرهنگی ایران را در این دیدار همراهی می کرد، در سخنانی به فعالیت رایزنی های فرهنگی ایران در خارج از کشور اشاره کرد.

رایزنان فرهنگی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده تأکید کردند نتایج این دیدار را در کشورهای محل خدمت خود منعکس خواهند کرد.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com