Search

انتخاب زبان



گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به همت خلیفه گری ارامنه تهران

در راستای برنامه های هفته نیروی انتظامی، به همت خلیفه گری ارامنه تهران  و همکاری رییس اداره امور اقلیتهای دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسمی به پاس گرامی داشت نیروهای انتظامی در باشگاه ورزشی-فرهنگی ارامنه تهران برگزار گردید. 

در مراسم، گروه کر  ارامنه «زوارتنز»به رهبری ادیک تامرازیان به اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرودهای انقلابی پرداخت.

در ابتدای مراسم ، پس از ادای خیرمقدم توسط آرتین بابایانس، عضو هیئت اجرایی مراسم، رییس شورای خلیفه گری ارامنه تهران روبرت بگلریان طی سخنانی نیروی انتظامی را تبلور  وتجسم اقتدار حکومت و حاکمیت   در جامعه دانست.

وی گفت: «در کنار این تبلور و نظم بخشی  یک ویژگی خاص دیگری نیز وجود دارد که نباید فراموش کرد  و آن این است  که با پدید آمدن  و انتظام بخشی از جامعه این فرصت را برای ابنای بشر که تحت لوای هر حکومتی  زندگی می کنند فراهم می آورد که در کنار نظم  این فرصت هم باشد که نوع یشر  با اندیشه، با تدبیر و عادات اجتماعی که پیدا می کند با محبت و احترام با یکدیگر برخورد کنند و امنیت و نظم  و قانون مداری که نیروی انتظامی  تجسم بخشی از آن است کمک  می کند که رفتار مدنی جامعه  هم جهت دهی شود و اخلاق اجتماعی به نحوی نهادینه گردد تا رفتار در اجتماع  پیش بینی پذیر  باشد و ارتباط بین احاد مردم بیشتر باشد».

از سخنرانان روز، نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی ، طی  سخنانی در زمینه نقش ارامنه ایران در شکل دهی نیروی انتظامی نوین در ایران گفت: «ارامنه به واسطه حافظه  تاریخی خویش به خوبی به یاد دارند  که جامعه آنان  در  مسئله امنیت  و در باب پلیس در کشور  مجاهدتهای بسیاری  دارد. در دوره انقلاب مشروطه  بعد از سرنگونی استبداد صغیر  و آزاد سازی تهران، یپرم خان ارمنی ( یپرم داودیان ) به ریاست کل نیروهای انتظامی  منتصب شد و توانست پلیس مدرن را در تهران و کل ایران پایه ریزی نماید». دکتر خانلری همچنان  نقش نیروهای انتنظامی را  در حفظ امنیت که از جان مایه می گذارند را ستود . 

رییس اداره امور اقلیتهای دینی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای سعید تقوی نیز  با تجلیل از هفته نیروی انتظامی نقش آنان را در راستای امنیت در کشور بی بدیل خواند.

اسقف اعظم سیبو سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در سخنان خویش در تجلیل از نیروهای انتظامی گفت: «نیروی انتظامی فهیم، وظیفه شناس و قدرتمند ضامن توسعه کشور  است. فلسفه وجودی نیروی انتظامی  ایجاد شرایط لازم جهت زندگی آرام و فعالیت خلاق برای شهروندان کشور در راستای توسعه و پیشرفت بیشتر است. شهروندان جمهوری اسلامی ایران در سایه رهنمودهای پدرانه حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در فضایی آکنده از صلح و خلاقیت و اطمینان به آینده زندگی می کنند». 

در آخر فرمانده نیروی انتظامی سردار سرتیپ رحیمی نیروهای انتظامی را خادمین جامعه معرفی نمود که در جامعه اخوت و برادری و دوستی را ترویج می دهند و از این اخوت دشمن ملت می ترسد. ایشان گفت: «به یکایک شما اعلام می کنم که ما در برقراری نظم و امنیت و ارائه خدمات پلیسی  هیچ کدام از اقشار جامعه برای ما فرقی نمی کند». ایشان یاد شهدای اقلیتهای دینی را گرامی داشت. 

در آخر به دست رهبران دینی افلیتهای دینی ایران هدایایی به رسم یاد بود به سرداران نیروهای انتظامی  تقدیم گردید.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com