Search

انتخاب زبان



برگزاری مراسم دعا برای آمرزش روح شهدای ارمنی دفاع مقدس

 به مناسبت سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس مراسم دعا برای آمرزش روح شهدای ارمنی دوران جنگ تحمیلی توسط اسقف اعظم سیبوه سرکسیان خلیفه ارامنه تهران و با حضور جمع کثیری از ارامنه ، صبح روز جمعه 14 مهر پس از مراسم عشاء ربانی در کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد. 

در این مراسم، اسقف اعظم در سخنانی ضمن اشاره به ضرورت حفظ ارزش های معنوی و روحانی تأکید کرد: "امروز در اینجا دور هم جمع شده ایم تا برای آمرزش روح شهدای ارمنی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و همچنین شهدای انقلاب اسلامی ایران دست دعا به درگاه خداوند بر داریم." 

خلیفه ارامنه تهران همچنین افزود: " شهادت جوانان ما در جبهه های جنگ برای دفاع از میهن، گواه این واقعیت است  که  روح و جان آنها با سرزمین ایران عجین شده است. میهن، مقدس‌ترین دارایی انسان در جهان به‌شمار می آید زیرا میهن عامل حفظ و استمرار حیات یک ملت محسوب می شود. شهدا متعلق به ملت هستند. شهدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهدای ملت ما محسوب شده و از جایگاه والایی نزد ملت ما برخوردارند."

خلیفه ارامنه تهران در سخنان خود همچنین به عشق و احترام عمیق ملت ارمنی نسبت به ایران در قرون متمادی اشاره کرد.

پس از مراسم مذهبی، مراسم پذیرایی از سوی تشکل پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس جامعه ارامنه ایران وابسته به شورای خلیفه گری ارامنه تهران، با حضوراسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، اسقف ماگار آشگاریان جانشین خلیفه ارامنه تهران، روبرت بیگلریان رئیس شورای خلیفه گری، اعضای شورا و تشکل، همچنین جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان ارمنی در محل انجمن فرهنگی ارامنه چهارمحال برگزار شد. 

در این مراسم پس از خیر مقدم آرمان بندری رئیس تشکل پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس جامعه ارامنه ایران، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در سخنانی ضمن تأکید بر این موضوع که جمع شدن در کنار یکدیگر و یادآوری و ارج نهادن به خاطره شهدای گرانقدر، موجب تقویت ایمان و امید می شود، افزود: "شهدا با ارزش ترین دارایی  جامعه و منبع الهام ما به شمار می آیند."

در این مراسم همچنین از خدمات آرمناک آرتونیان عضو سابق تشکل تقدیر به عمل آمد.

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com