Search

انتخاب زبان



حضور اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در دومین کنگره سیره اهل بیت(ع) در قم

به گزارش ایرنا، دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت با محوریت سیره امام علی با ارائه پیام های شماری از مراجع تقلید، سخنرانی آیت الله مهدی شب زنده دار از اعضای شورای نگهبان و ارائه مقاله اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه در ایران، روز پنجشنبه 23 شهریور ماه در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

دراین دیدار، واروژ آوانسیان نایبت رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران و کشیش کومیتاس قاراخانیان، اسقف اعظم را همراهی می کردند.

خلیفه ارامنه ایران با ارائه مقاله ای به زبان انگلیسی در این کنگره گفت: بدون تردید امام علی نقش بسیار مهمی در صدر اسلام ایفا نمودند و بازخوانی این دوران متفکران جهان را به این نتیجه می رساند که ابعاد شخصیت ایشان بسیار فراتر از نگاه های فرقه گرایانه است.

وی با اشاره به حضور امام علی در صحنه های مختلف اجتماعی، افزود: زمانی که بحث عقد اخوت میان مسلمانان پیش آمد، پیامبر اسلام امام علی  را به عنوان برادر خود برگزیدند و در غدیر خم ایشان را جانشین بعد از خود قرار دادند.

وی ادامه داد: امام علی در زمان خلافت خود به اصلاح گری در جامعه اسلامی پرداختند و با وجود شرایط سخت خلافت بعد از آشفتگی های دوران عثمان و جنگ های پی در پی به دنبال احقاق حق و رساندن مردم تحت امر خود به سعادت بودند.

اسقف اعظم سرکیسیان گفت: امام علی در نامه به فرمانداران خویش، ایشان را به عدالت در تقسیم بیت المال و احقاق حقوق مردم دعوت می کردند و در حکومت وی همه آحاد جامعه در بهره مندی از ثروت مساوی بودند.

وی افزود: فقیران و یتیمان جامعه در نگاه امام علی از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند و ایشان تمام تلاش خود را برای اصلاح شدن جامعه از نابرابری ها به کار گرفتند.

وی ادامه داد: بررسی های علمی نشان می دهد هیچ شخصیت دیگری همچون امام علی در طول تاریخ مورد قضاوتهای ناعادلانه قرار نگرفته است.

 

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com