Search

انتخاب زبان



در مراسم ضیافت شام خلیفه‌گری ارامنه تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان، سخنرانان بر اهمیت نعمت ثبات و امنیت کشورمان تأکید کردند

 

سه شنبه 30 خرداد ماه، اسقف اعظم سیبوه سرکیسان و خلیفه گری ارامنه تهران، به مناسبت ماه مبارک رمضان، مراسم ضیافت شام در مجموعه فرهنگی‌-‌‌ورزشی آرارات برگزار کردند.

در ابتدای مراسم ، حضار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه پلاسکو، همچنین شهدای حملات تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی، یک دقیقه سکوت کردند.

خلیفه ارامنه تهران در سخنرانی خود فرمودند: خداوند را شکرگزاریم که در صلح و امنیت در ایران زندگی می‌کنیم. سپس با اشاره به اینکه صلح بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما ارزانی کرده است، تأکید کردند که بر اساس آموزه‌های دینی، صلح همان زندگی است.

 ایشان در ادامه تصریح کردند که خداوند را شکر گزاریم که به عنوان یک ایرانی در شرایط امنیت و صلح زندگی می‌کنیم. زیرا جمهوری اسلامی ایران مقتدر بوده و این توانایی از رهبری، ملت ایران و سپس نیروهای مسلح ایران نشأت می‌گیرد.

اسقف اعظم  پیشاپیش عید سعید فطر را به ملت بزرگ ایران تبریک گفته و بهترین‌ها را برای ملت ایران آرزو کرند.

آقای علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز در این ضیافت حضور داشتند و در سخنانی با تشکر از هموطنان ارمنی، بر دو ویژگی ایرانیت و خداپرستی ساکنان سرزمین ایران به عنوان دو خصیصه‌ای که به طور ویژه جای شکرگزاری دارد، تاکید کرد. 

وی با اشاره به سابقه هموطنان ارمنی گفت، ارامنه همواره بخش لاینفکی از میهن بوده و خدمات صادقانه داشته اند.  صالحی به طور خاص به جایگاه شهدای ارامنه در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و جانفشانی آنها را مورد قدردانی قرار داد. وی ارامنه ایران را در ذهنیت مردم کشورمان به عنوان افرادی صادق، درستکار و سختکوش توصیف کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سابقه آشنایی خود با اسقف اعظم ارامنه تهران، وجود ایشان را مایه خوشوقتی ارامنه دانست و ایشان را شخصیتی نورانی، عزیز و دلسوز و عالمی فرهیخته توصیف کرد.

و در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت گفت، باید قدر امنیت را بدانیم که در گرو صلح، عشق و همدلی است

وتاکید کرد ملتی از امنیت برخوردار است که منسجم بوده، وحدت داشته و دست در دست هم به ریسمان الهی چنگ بزنند.

 

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com