Search

انتخاب زبان



حضور اعضای ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در خلیفه گری ارامنه تهران

 مسئولان امور مربوط به اقلیت های دینی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در چارچوب فعالیت تبلیغاتی این ستاد، روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه با حضور در خلیفه گری ارامنه تهران با جمعی از نمایندگان جامعه ارامنه تهران دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار روبرت بیگلریان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران ضمن خیر مقدم به مهندس حسین زاده مسئول امور اقلیت های دینی و قومی ستاد دکتر حسن روحانی و نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی و همچنین دکتر زارعی معاون حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت های دینی و قومی به اختصار توضیحاتی را پیرامون ساختار ملی و مذهبی جامعه ارامنه ایران ارائه کرد.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تاکید کرد، حاضران در جلسه از فعالان عرصه های ملی، مذهبی، آموزشی، علمی و سیاسی جامعه ارامنه و همچنین انجمن های مختلف ارامنه بوده و براساس سیاست تدوین شده از سوی شورای خلیفه گری ارامنه و با توجه به درخواست های انجام گرفته به نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرصت داده شده است تا دیدگاه ها و برنامه های خود را برای جامعه ارامنه تشریح کنند.

در این دیدار دکتر زارعی معاون حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت های دینی و قومی با تشکر از فرصت ایجاد شده تاکید کرد این نخستین بار است که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ستاد خود مسئول امور اقلیت های قومی و مذهبی منصوب می کند.

پس از آن مهندس حسین زاده سخنانی پیرامون لزوم تحقق حقوق شهروندی و ضرورت ایجاد گفتمان در این رابطه تاکید کرد. وی همچنین بر اهمیت هویت ایرانی تاکید کرد و افزود، در سایه آن هر ایرانی خود را شهروند این کشور و نه یک بیگانه احساس خواهد کرد.  وی همچنین به ضرورت تحقق منشور حقوق شهروندی اشاره و تاکید کرد:"از خلیج فارس گرفته تا دریای خزر همه ما ایرانی هستیم و این یک عنصر مهم در رابطه با امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی ایران بشمار می آید."

مهندس حسین زاده همچنین با تاکید بر اهمیت نقش جامعه ارامنه به برخی از اقدامات انجام گرفته در رابطه با امور مربوط به اقلیت های دینی در چهار سال گذشته و همچنین کاستی های موجود اشاره کرد.

در ادامه این دیدار مسئولان ستاد به برخی از پرسش های حاضران در جلسه از جمله در مورد مشکلات موجود در مسیر استخدام اقلیت های دینی در سازمان های دولتی و همچنین برخی از مشکلات آموزشی و اجتماعی پاسخ گفتند. 

در پایان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه فهرستی از درخواست های مطرح شده از سوی جامعه ارامنه ایران را به مهندس حسین زاده ارائه کرد.

مسئولات ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی همچنین با همراهی روحانیون ارمنی و نمایندگان شورای خلیفه گری با حضور در بنای یادبود قربانیان نسل کشی ارامنه یاد و خاطره شهدای ارمنی را گرامی داشتند.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com