Search

انتخاب زبان



دیدار خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان دیدار کرد

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در سفر به ارمنستان،  روز دوشنبه 25 اردیبهشت با سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، اسقف اعظم در این دیداراظهار کرد: ارمنستان موطن تاریخی و ایران زادگاه پدران ما است که سال ها با آرامش و صلح و صفا زیسته ایم و من امروز به سفارت کشور خودم آمدم. 

وی تاکید کرد: ارامنه در هر جای دنیا اعم از اروپا، آمریکا و آسیا که زندگی کنند، همواره به ایران عشق می ورزند و به دقت مسائل مختلف کشور ما را پیگیری می کنند، زیرا ایران همواره ملجاء و پناهگاه ارمنی ها در روزهای سخت بوده است. 

سجادی نیز با ارزشمند خواندن فراهم شدن فرصت برگزاری این دیدار، گفت: از زمان آغاز مسئولیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، گسترش روابط دو کشور در حوزه های مختلف هدف گذاری شده تا ایرانیان و ارمنستانی ها از دستاوردهای افزایش مناسبات بهره مند شوند. 

سفیر ایران همچنین با اشاره به چندین دیدار خود با روحانیون کلیساهای ایران از جمله در آذربایجان، اصفهان و همچنین ایروان و چند شهر دیگر ارمنستان گفت: تداوم ارتباط با روحانیون کلیساهای دو کشور به گونه ای بوده که عالیجناب کارگین دوم رهبر مذهبی ارامنه جهان شخصا با حضور در سفارت، دفتر یادبود سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را امضا کردند. 

سجادی در پایان سخنان خود نیز با اعلام اینکه ایرانیان همواره صلح طلب و عاشق دوستی و محبت بوده اند، تاکید کرد: سرزمین ایران از گذشته های دور ملجاء و پناهگاه اقوام، طوایف گوناگون و پیروان مذاهب مختلف بوده است که همواره آنها را درون خود پرورش داده و پیروان مذاهب اعم از مسلمانان، مسیحیان و کلیمی ها قرن هاست که کنار هم زندگی کرده و آداب و سنن مخصوص مذهبی خود را با آزادی ادا می کنند. 

در این دیدار که وارتان وارتانیان نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در ادوار مختلف مجلس و آرمن موتافیان کنسول افتخاری استونی در تهران نیز حضور داشتند، در باره تعامل بیشتر بین دین های بزرگ اسلام و مسیحیت و همچنین لزوم همکاری با هدف شکست تلاش های کشورهای غربی که برای دور کردن جوانان از مساجد و کلیساها صورت می گیرد در قالب برنامه ریزی روحانیون اسلامی و مسیحی در چارچوب گسترش ارزش های الهی و انسانی در جوامع این ادیان گفت وگو شد.

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com